کد خبر: ۱۶۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸
امینی گفت: براساس آمار پزشکی قانونی در شش ماهه نخست امسال ۹۴ نفر در حوادث رانندگی در استان کهگیلویه وبویراحمد جان خود را از دست داده اند.
ناطقان: امینی مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد در تشریح آمار شش ماهه نخست امسال از افزایش ۳.۲ درصدی تلفات حوادث رانندگی خبرداد و گفت: براساس آمار ۹۴ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: ۵۳ درصد فوتی‌ها در اداره پزشکی قانونی شهرستان بویراحمد معاینه شده اند و به ترتیب شهرستان‌های بویراحمد و دنا ۵۰ مورد، گچساران ۲۲، کهگیلویه ۱۹ و بهمئی ۳ مورد اعلام شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به آمار ۸۲ درصدی فوتی‌ها در مسیر‌های برون شهری تصریح کرد: ۱۱ مورد از تصادفات درون شهری، ۷۸ مورد برون شهری و ۵ مورد جاده روستایی بوده است.

امینی اضافه کرد: از این آمار ۲۳ نفر زن و ۷۲ نفر مرد که ۴۴ نفر آن‌ها مجرد و ۵۰ نفر متاهل بوده اند.

این مقام اجرایی در استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه عنوان کرد: فروردین با ۲۳ نفر در صدر ماه‌های پرحادثه دراستان بوده است و خرداد و شهریور ۱۹ مورد گزارش شده است.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد از تعداد ۹۴ نفر آمار فوتی تصادفات رانندگی، ۳۳ نفر راننده، ۱۸ نفر عابر و ۴۳ نفر سرنشین با ترک وسیله نقلیه ثبت شده است.

امینی همچنین گفت: ۵۰ درصد از تصادفات منجر به فوت در روز، ۳۵ مورد در شب و ۹ مورد در طلوع و غروب افتاب بوده است.

وی با بیان اینکه ۴۳ درصد تصادفات به علت برخورد دو وسیله نقلیه با یکدیگر صورت گرفته است، عنوان کرد: ۱۸ مورد برخورد وسیله نقلیه باعابر متوفی، ۲۳ مورد واژگونی، ۱۰ مورد برخورد وسیله نقلیه با شی ثابت و سایر موارد شامل سقوط، حریق و نامعلوم بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد از آمار ۴۰ درصدی تصادفاتی که منجر به فوت د. رمحل حادثه می‌شود خبرداد و گفت: ۳۸ مورد از تصادفات منجر به فوت در محل حادثه شده اند، تعداد ۲۹ نفر در بیمارستان و ۷ نفر نیز درراه انتقال به مراکز درمانی جان خود را از دست داده اند، ۷۷ درصد از علت فوت‌ها در اثر صدمات متعدد و ۱۹ درصد علت فوت براثر ضربه مغزی و خونریزی اعلام شده است.

امینی در ادامه با تشریح آمار مصدومین ناشی از تصادفات در شش ماهه نخست امسال گفت: تعداد ۲ هزار و ۸۳۹ نفر دراین مدت مصدوم شده اند که ۲ هزار نفر مرد و ۸۳۹ نفر زن بوده اند، این امار درمقایسه بامدت مشابه سال گذشته افزایش ۱.۳ درصدی را نشان می‌دهد.
منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین