کد خبر: ۱۶۵۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
اگر میخواهید بدانید چرا پروبیوتیک‌ها همیشه مفید نیستند؟ و اینکه کدام میوه‌ها را نباید با هم خورد حتما بسته سلامت امروز را بخوانید.
ناطقان: مولتیپل اسکلروزیس یک بیماری التهابی مزمن سیستم عصبی مرکزی (مغز و نخاع) است و زمانی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی بدن به اشتباه به ماده چرب محافظت کننده از فیبر‌های عصبی در مغز و نخاع، حمله می‌کند.


هر کسی می‌تواند به بیماری ام اس مبتلا شود، اما نرخ ابتلا به آن در زنان دو برابر مردان است و آنهم بین سنین ۱۵ تا ۶۰ سالگی. شانس شما برای ابتلا به این بیماری بیشتر می‌شود اگر سابقه خانوادگی آن یا سابقه ابتلا به سایر بیماری‌های مزمن را داشته باشید. داشتن سابقه مونونوکلئوز (مونونوکلئوز عفونی یک بیماری عفونی ویروسی است که دستگاه تنفس، کبد و دستگاه لنفاوی را درگیر می‌کند) یا سیگاری بودن نیز شانس ابتلا به ام اس را افزایش می‌دهد.

مشکلات بینایی: برای بسیاری از افراد اولین علامت بیماری مولتیپل اسکلروزیس یا فلج چندگانه در چشم است. اغلب، ام اس باعث نوریت اپتیک می‌شود، یک بیماری که به عصب ارتباط دهنده چشم به مغز صدمه می‌زند. این حالت معمولا تنها بر یک چشم تاثیر می‌گذارد، اما در موارد نادر شامل هر دو چشم می‌شود. علائم عبارتند از:تاری دید، مات بودن رنگ‌ها، درد در چشم، به ویژه هنگامی که آن را حرکت می‌دهید، اغلب، علائم خود به خود در عرض چند هفته یا چند ماه ناپدید می‌شوند. اما اگر این نشانه‌ها را مشاهده کردید بلافاصله با پزشکتان در تماس باشید.
 
حس‌های عجیب و غیرعادی: اولین نشانه‌های ام اس که ممکن است حس‌های عجیبی در بدنتان باشد عبارتند از:احساسی شبیه شوک برقی وقتی که سر و یا گردنتان را حرکت می‌دهید. ممکن است از ستون فقرات شروع شده و به دست‌ها و پاهیتان منقل شود.بی حسی، اغلب در صورت، احساس سوزن سوزن شدن، احساس سفتی و تورم و خارش شدید

خستگی: یک نشانه شایع اولیه ام اس خستگی شدید است. ممکن است احساس خستگی کنید حتی اگر فعالیت زیادی نداشته باشید. ممکن است صبح به محض اینکه از خواب بیدار شدید احساس خستگی کنید.

گرما و مشکلات مربوطه: زمانی که ورزش می‌کنید، ممکن است به محض اینکه بدن خود را گرم می‌کنید احساس خستگی و ضعف کنید. همچنین هنگامی که بدنتان گرم شود در کنترل بخش‌های خاصی از بدن، مانند پا و یا ساق پای خود دچار مشکل می‌شوید. هنگامی که استراحت می‌کنید و دمای بدنتان پایین است، این علائم به احتمال زیاد از بین خواهند رفت.

مشکلات در راه رفتن: ام اس می‌تواند منجر به عدم تعادل شود، و راه رفتن را مشکل سازد. علائم می‌تواند شامل موارد زیر باشد:مشکل داشتن در حفظ تعادل، مشکلات درراه رفتن معمولی
 
دیگر علائم ام اس
بسته به این که کدام بخش از سیستم عصبی تحت تاثیر قرار گرفته است، دیگر علائم اولیه می‌توانند شامل موارد زیر باشند:اختلال در تمرکز فکر، افسردگی، مشکلات در مثانه و روده، احساس کنید که اتاق در حال چرخش است، حالتی به نام سرگیجه، درد

اگر شما یک یا چند نشانه که از نشانه‌های شایع ام اس هستند را داشتید، پزشک ممکن است به شما پیشنهاد آزمایش دهد. این آزمایش‌ها می‌تواند شامل موارد زیر باشد:آزمایش خون برای مشکلات دیگر با علایم شبیه به ام اس مانند بیماری لایم.آزمایش برای اندازه گیری سرعت سیگنال‌های در حال حرکت در اعصاب.ام آر آی، که از مغز عکس می‌گیرد، تا پزشک شما بتواند مناطق آسیب دیده را بررسی کند.کشیدن مایع نخاعی برای بررسی مایعی که در مغز و نخاع در جریان است؛ ممکن است نشانه‌هایی را نشان دهد که سیستم ایمنی بدن شما در حال آسیب زدن به سیستم عصبیتان است، و این نشانه‌ها در ام اس اتفاق می‌افتد.
 
چرا نباید هر شب قرص خواب‌آور بخورید؟

نه تنها در ایران، که در بسیاری از کشور‌های جهان، برخی از خواب‌آور‌ها بدون نسخه پزشک در اختیار افراد قرار می‌گیرند و در اغلب موارد، میانسال‌ها و افراد مسن، بدون نگرانی از واکنش داروساز‌های مستقر در داروخانه‌ها، قرص موردنیازشان را دریافت می‌کنند.

مراقب ۵ علامت زودهنگام بیماری ام اس باشید/ با این ترفند‌ها زیاد عمر می‌کنید/ این اشتباهات حین خواب شما را چاق می‌کند
با این وجود، محققان در مورد مصرف مداوم این دارو‌ها هشدار می‌دهند و می‌گویند، چه جوان باشید و چه میانسال، مصرف این دارو‌ها می‌تواند مشکلات جدی برایتان به همراه بیاورد. به گفته آن‌ها، ابتلا به یبوست، یکی از عوارض جسمی شایع در میان مصرف‌کنندگان این داروهاست و مردانی که سراغ این دارو‌ها می‌روند، با مشکلات در دفع کامل ادرار و تخلیه مثانه روبه‌رو می‌شوند.بررسی‌های محققان حاکی از این است که مصرف مداوم این داروها، احتمال ابتلا به زوال عقل را بالا می‌برد و حتی در افزایش احتمال ابتلا به برخی از سرطان‌ها مثل ریه، روده بزرگ و پروستات نیز تاثیر می‌گذارد.گرچه به باور متخصصان، گروهی از افراد برای رهاشدن از مشکلات مربوط به خواب، چاره‌ای جز مصرف این دارو‌ها ندارند، اما محققان می‌گویند مصرف دارو‌های خواب‌آور، ممکن است راهی مکمل برای کاهش مشکلات این افراد باشد، اما نباید آن را تنها راه تلقی کرد و برای سال‌های متوالی، از این دارو‌ها کمک گرفت، چراکه در اغلب موارد، مصرف‌کنندگان این دارو‌ها از دیگر مشکلات جسمی یا اختلالات روانی رنج می‌برند و در صورت درمان نشدن مشکل اصلی، مصرف داروی خواب‌آور تنها تسکینی پرضرر برای یک مشکل درمان‌پذیر است. تسکینی که نه تنها مشکلات جسمی این افراد را چندبرابر می‌کند، بلکه احتمال غرق‌شدنشان در اختلالات جدی روانی، مانند افسردگی مزمن را هم بالا می‌برد.
 
هشدار: کمبود این ویتامین‌ها را جدی بگیرید
 
این یک واقعیت است که توانایی بدن یک زن برای جذب ویتامین ب. ۱۲ به تدریج و با افزایش سن، کاهش می‌یابد. محققان آمریکایی نشان می‌داده اند که ۴ درصد از زنان بین سنین ۴۰ تا ۶۰ سال از کمبود این ویتامین رنج می‌برند.فقر این ویتامین بخصوص در زنانی که از مشکلات گوارشی رنج می‌برند و دارو‌های اسید معده دریافت می‌کنند، گیاه خوارانی که گوشت دریافت نمی‌کنند و ... بیشتر به چشم می‌خورد.علائم جدی کمبود ویتامین ب۱۲ که نیاز فوری به توجه پزشکی دارند از این قبیل است:

رنگ پریدگی: عدم تولید کافی سلول‌های قرمز خون در افراد مبتلا به فقر ویتامین ب. ۱۲ منجر به بروز حالت رنگ پریدگی می‌شود.

فراموشی: فراموشی مزمن و نامتعارف ممکن است نشان دهنده یک مساله عمیق پزشکی باشد. بسیاری از بیماران مبتلا به فقر ویتامین ب۱۲ در معرض خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر در سنین بالاتر هستند. یک آزمایش خون ساده می‌تواند کمبود ویتامین ب۱۲ را تشخیص دهد و رژیم‌های مکمل می‌توانند از ابتلا به بیماری‌های شناختی در این افراد جلوگیری کنند.

خستگی غیر قابل توضیح: احساس خستگی برای طولانی مدت حتی اگر فرد به میزان کافی خواب دریافت کرده باشد، البته همراه با علائمی که در بالا ذکر شد، می‌تواند نتیجه کمبود ویتامین ب۱۲ باشد و این را محققان آکادمی تغذیه و رژیم درمانی ایالات متحده ادعا کرده اند.

مراقب ۵ علامت زودهنگام بیماری ام اس باشید/ با این ترفند‌ها زیاد عمر می‌کنید/ این اشتباهات حین خواب شما را چاق می‌کند
سرگیجه: حملات مکرر سرگیجه می‌تواند یک سیگنال جدی ابتلا به کم خونی ناشی از فقر ویتامین ب۱۲ باشد. احساس لرزش سریع در حالت نشسته از نشانه‌های دیگر است. کسانی که فقر ویتامین ب۱۲ دارند، همچنین هنگام بالا آمدن یا پایین رفتن از پله‌ها دچار سرگیجه می‌شوند که این حالت البته بسیار خطرناک است و نیاز به توجه فوری پزشک دارد.

سوزن سوزن شدن: این حالت بخصوص زمانی که فرد برای طولانی مدت نشسته باشد، معمولی است، اما احساس بی حسی در سراسر بدن همراه با سوزن سوزن شدن می‌تواند نشانه ابتلا به فقر ویتامین ب۱۲ باشد. آسیب‌های عصبی ناشی از کمبود ویتامین ب۱۲ باعث بروز این نشانه‌ها می‌شود.

ضعف عضلانی: یک نتیجه کمبود ویتامین ب۱۲ این است که اکسیژن کافی به عضلات نمی‌رسد و فرد ضعف عضلانی نامتعارف را تجربه می‌کند.

بهترین منابع: با توجه به موسسات ملی بهداشت جگر گوساله غنی از ب۱۲ است. گوشت گاو، بوقلمون، مرغ، ماهی قزل آلا، سرشار از این ویتامین است. تخم مرغ و شیر نیز از دیگر منابع هستند.
 
با این ترفند‌ها زیاد عمر می‌کنید

ساده‌ترین راز‌ها برای افزایش طول عمر! انواع و اقسام روش‌های سالم زندگی کردن، اهمیت دادن به تغذیه، ورزش ها، مکمل‌ها و ... توصیه‌هایی هستند که هر روز برای زندگی سالم‌تر و طولانی‌تر می‌شنویم.به نظر می‌رسد مهم‌تر از آن ها، مواردی باشند که در توصیه‌های معمول، زیاد به آن‌ها پرداخته نشده است. شما به یک الگوی بلندمدت سالم برای عمر طولانی نیاز دارید.داشتن یک زندگی سالم طولانی، ابدا تصادفی نیست و درست مانند بسیاری چیز‌های با‌ارزش دیگر حاصل شهود درایت است.

تحرک بیشتر: اینطور ثابت شده که تنها ۱۵۰ دقیقه ورزش در طول هفته نه تنها به حفظ توده عضلانی و تراکم استخوان‌ها کمک می‌کند، بلکه با افزایش سن، خطر سقوط را با افزایش تعادل بیشتر می‌کند. انجام ورزش‌های قدرتی مانند کار کردن با وزنه نیز از سلامت قلب محافظت می‌کند ضمن این که پیشگیری کننده از بیماری‌های مزمن مانند آرتریت، دیابت نوع ۲ و ... است. انجام ورزش‌های مرتبط با فعالیت ذهن مانند یوگا نیز، کاهنده سطح استرس است و از مانع افزایش تولید هورمون استرس یعنی کورتیزول می‌شود. انجام فعالیت‌های روزانه مانند دوچرخه سواری، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، ترک میز کار برای ۵ دقیقه بعد از هر ساعت، باغبانی، و ... نیز برای پیشگیری از خطرات سلامتی ناشی از بی تحرکی توصیه شده است.

بهبود کیفیت خواب: یک چرخه خواب سالم به مدیریت سطح استرس و حتی پیشگیری از بیماری‌های مرتبط با سن مثل آلزایمر کمک می‌کند. خواب باکیفیت خطر ابتلا به چاقی، دیابت، بیماری‌های قلبی، و اختلالات خلق و خوی را نیز کاهش می‌دهد و به بهبود سریع بیماری‌ها کمک می‌کند. اینطور ثابت شده که خواب کمتر از ۵ ساعت در شبانه روز، خطر مرگ زودرس را افزایش می‌دهد.

بازی‌های حافظه: برای جلوگیری از دمانس و زوال شناختی مرتبط با سن، شما نیاز به کارکردن مغز مثل هر عضله دیگر در بدن دارید. خواندن، یادگیری زبان جدید، حل جدول و بازی با پازل، راهکار‌های ساده‌ای برای ورزش دادن مغز هستند.

مراقب ۵ علامت زودهنگام بیماری ام اس باشید/ با این ترفند‌ها زیاد عمر می‌کنید/ این اشتباهات حین خواب شما را چاق می‌کند
خوب و کم غذا خوردن: انتخاب غذا‌های تقویت کننده مغز، مانند ماهی، آجیل، دانه‌ها و مقادیر زیادی میوه و سبزیجات تازه نه تنها به حفظ سلامت مغز کمک می‌کند، بلکه پیشگیری کننده از بیماری‌های مزمن دیگر نیز هست. تجزیه و تحلیل‌ها نشان داده است که پیروی از رژیم مدیترانه‌ای خطر چاقی، قند خون بالا، فشار خون و عوامل دیگر که با بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت ارتباط دارند را کاهش می‌دهد.

مصرف زردچوبه: کورکومین؛ عنصر اصلی در این ادویه پرطرفدار، دارای مزایای فوق العاده آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که سرعت آسیب مغزی مرتبط با سن از جمله آلزایمر را بسیار کاهش می‌دهد. مصرف زردچوبه همچنین پیشگیری کننده از سرطان و دیابت نوع ۲ است.

داشتن روابط طولانی مدت: افرادی که با فراوانی بالاتری به تعامل با دوستان و افراد خانواده می‌پردازند، به نسبت چشمگیری طول عمر بیشتری دارند. اگر این تعامل‌ها گاهی شامل کمک کردن به یکدیگر باشد، این تاثیر حتی بیشتر هم خواهد بود. بنابراین، بین کارهایتان، وقت خالی پیدا کنید و زمان بیشتری را با اطرافیان بگذرانید. به علاوه، اگر در کارتان روابط اجتماعی خوبی را تجربه می‌کنید، سعی کنید به این زودی ها، بازنشسته نشوید.
 
چرا پروبیوتیک‌ها همیشه مفید نیستند؟

بسیاری از مردم پروبیوتیک‌ها را در مواد غذایی یا مکمل‌ها به امید افزایش سلامتی گوارشی خود مصرف می‌کنند. اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که برخی از افراد ممکن است از این باکتری‌های به اصطلاح خوب بهره‌مند نشوند.این تحقیق نشان داد که وقتی مردم از گونه‌های استاندارد باکتری‌های پروبیوتیک استفاده می‌کنند، روده برخی از افراد ظاهرا به باکتری‌ها مقاوم هستند، به این معنی که باکتری‌ها در روده آن‌ها زنده نمی‌مانند در حالیکه برای دیگران، باکتری‌ها به راحتی در روده رشد و زندگی می‌کنند.

مراقب ۵ علامت زودهنگام بیماری ام اس باشید/ با این ترفند‌ها زیاد عمر می‌کنید/ این اشتباهات حین خواب شما را چاق می‌کند
این مطالعه نشان می‌دهد که هیچکس نمیتواند به طور مساوی از درمان‌های استاندارد پروبیوتیک سود ببرد. یعنی پروبیوتیک‌ها نباید به عنوان یک مکمل به یک اندازه و در همه افراد در نظر گرفته شوند.پروبیوتیک‌ها باکتری‌های زنده‌ای هستند که با هدف بهبود یا حفظ میکروبیوم با بسیاری از باکتری‌های "خوب” که به طور طبیعی در روده‌های ما یافت می‌شوند مصرف می‌شوند و زندگی می‌کنند. تعدادی از محصولات پروبیوتیک، از جمله ماست حاوی پروبیوتیک، و همچنین مکمل‌ها و کرم‌ها در بازار موجود هستند. بعضی از مطالعات نشان می‌دهند که پروبیوتیک‌ها ممکن است برای درمان اسهال یا نشانه‌های سندرم روده تحریک پذیر (IBS) کمک کننده باشند. اما این نکته مهم است که مصرف پروبیوتیک پس از آنتی بیوتیک‌ها مضر و بی فایده است.محققان با تجزیه و تحلیل بیشتر داده‌ها قصد دارند بررسی کنند که آیا می‌توانند عملکرد پروبیوتیک‌ها در روده‌های افراد را با آزمایش‌های میکروبیوم و در نظر گرفتن ژن آن‌ها پیش بینی کنند؟برای درک بهتر اینکه چرا روده برخی از افراد در مقابل پروبیوتیک‌ها مقاومت می‌کنند، تحقیقات بیشتری باید انجام شود.
 
این اشتباهات حین خواب شما را چاق می‌کند

هنوز برای خیلی از افراد این نکته روشن نیست که بین ابتلا به چاقی و عادات غلط خواب، ارتباط بسیار تنگاتنگی وجود دارد.در اینجا ۷ اشتباه حین خواب که منجر به افزایش وزن می‌شوند، بیشتر معرفی شده اند:

دیر غذا خوردن: مصرف مواد غذایی چند دقیقه قبل از خواب و در اواخر شب، منجر به افزایش سطح انسولین می‌شود. این روند خود کاهش تولید هورمون ملاتونین را به دنبال دارد و منجر به کاهش کیفیت خواب شبانه می‌شود. برای جلوگیری از بروز این مشکل، توصیه این است که مواد غذایی ۳ ساعت قبل از زمان خواب مصرف شوند.

قرارگیری در معرض نور شبانه: این وضعیت علاوه بر این که با انتشار و تولید ملاتونین تداخل دارد، باعث افزایش تولید هورمون کورتیزول نیز می‌شود. هورمون کورتیزول که مرتبط با استرس است، خود عاملی برای افزایش وزن شناخته شده و بیشتر منجر به افزایش چاقی شکمی می‌شود. خاموش کردن دستگاه‌های دیجیتال در هنگام شب و تاریک نگه داشتن اتاق خواب برای بهبود کیفیت خواب شبانه توصیه می‌شود.

ورزش شبانه: درست است که سبک زندگی بی حرکت خود عاملی برای ابتلا به چاقی محسوب می‌شود، ورزش بیش از حد در هنگام شب نیز خود عاملی برای افزایش دمای بدن و سرکوب آزادی ملاتونین است. ورزش شبانه همچنین می‌تواند منجر به انتشار بیش از حد دوپامین و کورتیزول شود و مشکلات خواب را ایجاد کند. از انجام ورزش‌های سنگین ۳ ساعت قبل از خواب باید اجتناب کرد.

مراقب ۵ علامت زودهنگام بیماری ام اس باشید/ با این ترفند‌ها زیاد عمر می‌کنید/ این اشتباهات حین خواب شما را چاق می‌کند
وب گردی در اواخر شب: این وضعیت نیز می‌تواند با تحریک کورتیزول و دوپامین منجر به تداخل با خواب شبانه شود. محققان به همه افراد توصیه می‌کنند پیش از خواب مانیتورهایشان را خاموش کنند. نور آبی مانیتور‌ها مغز شما را که برای خواب آماده می‌شود دچار اختلال کرده و خوابیدن را سخت می‌کند. دقیقا به همین دلیل است که خواندن کتاب‌های کاغذی قبل از خواب توصیه می‌شود. فعالیتی که باید جایگزین استفاده از تکنولوژی حین خواب کنید.

اتاق خواب گرم: اگر می‌خواهید راحت‌تر بخوابید، بهتر است درجه حرارت اتاق خوابتان را پایین بیاورید حتی اگر فرد سرمایی هستید. طبق تحقیقات جدید انسیتوی بین المللی سلامت وقتی در اتاق سر بخوابید بدن شما کالری بیشتری می‌سوزاند و این برای سلامت تان مفید است.

ساعات خواب نامنظم: شاید بهانه آدم‌های ناموفق برای بد خوابیدن نداشتن زمان کافی برای خواب باشد در حالیکه آن‌ها اولویت‌های خود را اشتباه انتخاب کرده اند. خواب کافی برای سلامت شما یک امر ضروریست. تحقیقات متعدد ارتباط قوی بین مشکلات سلامت و فقر خواب پیدا کرده اند. طبق یکی از گزارش‌های منتشر شده رویترز، مردانی که به مقدار کافی نمی‌خوابند بیشتر در معرض ابتلا به دیابت و چاقی قرار دارند.
 
وجود همزمان این دو بیماری کُشنده است

محققان دانشکده پزشکی نورویچ داده‌های حدود ۲۰ هزار فرد ۶۵ سال به بالا را که مبتلا به دیابت نوع ۱ یا ۲ بودند بررسی کردند. این افراد بالغ بر ۵ سال تحت نظر بودند.یافته‌ها نشان داد افرادی که همزمان مبتلا به زوال عقل و دیابت بودند در مقایسه با افراد صرفا دیابتی، ۶۷ درصد بیشتر با ریسک بالا مرگ بعد از بروز قندخون به شدت پایین مواجه بودند.دکتر «کاترینا متیشنت»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «قندخون پایین یک فاکتور پرخطر مرگ در افراد مسن مبتلا به دیابت و زوال عقل است.»وی در ادامه تاکید می‌کند: «در این گروه از بیماران آسیب پذیر پزشکان باید تمرکز ویژه‌ای بر تشخیص دقیق قندخون پایین با استفاده از کنترل مداوم گلوکز داشته باشند.»به گفته محققان، دیابت می‌تواند ریسک ابتلا به زوال عقل را افزایش دهد و وجود همزمان این دو بیماری در حال افزایش است.
 
مراقب ۵ علامت زودهنگام بیماری ام اس باشید/ با این ترفند‌ها زیاد عمر می‌کنید/ این اشتباهات حین خواب شما را چاق می‌کند
 
یک رژیم فوق العاده برای جوانتر شدن

در طب سنتی اکثر بیماری‌ها ناشی از غلبه مزاج صفراوی و سودایی در بدن است که گرم و خشک و سرد و خشک محسوب می‌شوند. برای اصلاح مزاج‌ها و درمان برخی بیماری‌ها مخصوصا انواعی که به کبد مربوط است پاکسازی را توصیه می‌کنیم، زیرا کبد خود مرکز سموم بدن بوده و هضم غذا با آن در ارتباط است.

مفید‌ترین رژیم طب سنتی رژیم انگور است
رژیم انگور که از مفید‌ترین رژیم‌های طب سنتی می‌باشد به علت فواید بسیارش به آن رژیم پاکسازی با انگور نیز گفته می‌شود. در طب سنتی اکثر بیماری‌ها ناشی از غلبه مزاج صفراوی و سودایی در بدن است که گرم و خشک و سرد و خشک محسوب می‌شوند. برای اصلاح مزاج‌ها و درمان برخی بیماری‌ها مخصوصا انواعی که به کبد مربوط است پاکسازی را توصیه می‌کنیم، زیرا کبد خود مرکز سموم بدن بوده و هضم غذا با آن در ارتباط است.در کسانی که مبتلا به یبوست و همورویید یا مشکلات پوستی مثل جوش و کهیر هستند یا کبدشان چرب است یا با خوردن غذا‌ها مشکل دارند یعنی با خوردن یک غوره سردی‌شان می‌کند و با خوردن مویز گرمی‌شان می‌کند نیز پاکسازی کبد توصیه می‌شود. داروی همولاکس که در داروخانه هست نیز از حلیله زرد و سیاه و بلیله تهیه شده است و کار پاکسازی کبد را انجام می‌دهد. اما بهتر ین رژیم پاکسازی، رژیم انگور است، زیرا انگور خود فواید بسیاری دارد و برگ، هسته، غوره، شیره انگور و حتی کشمش آن درمانی است.

مراقب ۵ علامت زودهنگام بیماری ام اس باشید/ با این ترفند‌ها زیاد عمر می‌کنید/ این اشتباهات حین خواب شما را چاق می‌کند
در رژیم انگور باید از انگور رسیده و شیرین که برگ و ساقه آن تازه است استفاده کرد. انگوری که چوبش خشک شده باشد یعنی در اثر ماندن در جعبه رسیده و روی درخت نرسیده است مناسب برای رژیم پاکسازی نیست. در این رژیم صبحانه، ناهار و شام فرد باید انگور باشد. اگر فرد گرسنه شد می‌تواند از آب جوش و عسل یا مقداری ارده و نان کم استفاده کند، اما بهتر است از غذا‌های نشاسته‌ای و فیبر‌دار به مقدار زیاد مصرف نکند. بسته به شدت بیماری به مدت یک تا دو هفته باید رژیم را ادامه داد.این رژیم باعث لاغری نمی‌شود، چون صفرا و سودا عامل لاغری هستند و رژیم انگور این دو مزاج را از بین می‌برد، اما به هر حال اکثر افرادی که نیاز به پاکسازی کبد دارند، چاق هستند و این رژیم باعث کمی کاهش وزن می‌شود که اتفاقا برایشان خوب است. این رژیم برای کسانی که مبتلا به ناراحتی‌های گوارشی مثلا یبوست یا خونریزی گوارشی یا زخم معده و عفونت هستند هم بسیار خوب است. این افراد حتی اگر رژیم لاغری بگیرند موفق نیستند، چون روده‌ها حرکت کمی دارد. با مصرف انگور روده‌ها پاکسازی می‌شود و لک‌های صورت وجوش نیز از بین می‌رود.در طب سنتی حکما انگور را جایگزین مولتی ویتامین‌ها می‌دانند. شیره انگور مناسب افرادی است که کم‌خونی دارند. در ضمن انگور شیرین است و باعث افت فشار خون نمی‌شود. تنها ممکن است فرد دچار کمبود پروتیین شود که آن هم به مدت یک یا دو هفته مشکل‌ساز نمی‌شود. در ضمن به کلیه‌ها استراحت داده می‌شود.
 
این میوه‌ها را هرگز با هم نخورید

یک کاسه سالاد میوه و سبزیجات، بدون شک یکی از بهترین وعده‌های غذایی است که می‌خواهید از آن لذت ببرید؛ بنابراین به سمت یخچال و فریزر خود می‌روید، تمام میوه‌ها و سبزیجات سالم را که وجود دارند، بیرون می‌آورید، آن‌ها را خرد می‌کنید، یک لیمو ترش روی آن می‌چلانید، مقداری نمک اضافه می‌کنید و مقداری گشنیز روی آن می‌پاشید تمام و فکر می‌کنید که سالم‌ترین غذای ممکن است، اما صبر کنید، آیا واقعا این راه صحیح برای درست کردن سالاد است. قبل از درست کردن یک کاسه میوه یا یک سالاد، باید ترکیب آن‌ها مانند میوه‌های اسیدی، شیرین یا خنثی را دسته بندی کنید. خوردن میوه با هم

هرگز نباید، میوه‌ها و سبزی‌ها را واقعا با یکدیگر مخلوط کنید حتی هنگامی که بعضی میوه‌ها را با یکدیگر ترکیب می‌کنید، باید از ویژگی‌های اساسی آن‌ها آگاه باشید. شما فقط در صورتی می‌توانید دو میوه شیرین مختلف را با هم بخورید که شامل هیچ اسیدی نباشند به عنوان مثال، هندوانه، سیب و آلو را می‌توان با هم خورد. همانطور که در ادامه خواهید خواند گریپ فروت، لیمو، پرتقال، زغال اخته، انگور، کیوی و به طور کلی مرکبات حاوی اسید هستند بنابراین نباید به طور تصادفی با هر میوه دیگری ترکیب شوند. تمشک، انبه، سیب و توت فرنگی نیمه اسیدی هستند. آووکادو، بادام، بادام زمینی، گردو و نارگیل خنثی هستند بنابراین می‌توان آن‌ها را با هم خورد برای درک بهتر، در این جا یک لیست از ترکیبات میوه آمده است که شما باید از آن اجتناب کنید.
میوه‌هایی که نباید با هم خورده شوند

۱. موز + پودینگ:
بدن شما ممکن است برای هضم این ترکیب مشکل پیدا کند این ترکیب باعث سنگین شدن معده در بزرگسالان، کند شدن ذهن و تولید سموم می‌شود بنابراین، ممکن است برای مدتی احساس سرگیجه بکنید، در مورد نوزادان ممکن است کشنده باشد.

۲. پرتقال + هویج را با هم نخورید:
اگر چه که این ترکیبی بسیار محبوب در آب میوه‌ها است، مصرف هر دو در یک زمان باعث سوزش معده، رفلاکس صفراوی بیش از حد و حتی آسیب سیستم کلیه می‌شود، که منشاء بیماری‌های جدی‌تر است. مهم‌تر از همه، اگر شما از مسائل گوارشی رنج می‌برید، این ترکیب می‌تواند آن را بد‌تر کند؛ مشکلات کلیوی نیز می‌تواند در میان عوارض جانبی این ترکیب باشد.

۳. موز + گواوا را با هم نخورید:
این ترکیب باعث ایجاد گاز و کم شدن ph خون شود و به همین ترتیب شما احساس تهوع و سنگینی، سردرد و درد معده خواهید کرد.
مراقب ۵ علامت زودهنگام بیماری ام اس باشید/ با این ترفند‌ها زیاد عمر می‌کنید/ این اشتباهات حین خواب شما را چاق می‌کند
۴. عوارض مصرف آناناس + شیر:
هنگامی که شیر و آناناس را با هم مصرف کنید، ممکن است عوارض جانبی خاص مانند تهوع، عفونت، اسهال، سر درد و حتی درد معده را تجربه کنید. ترکیب برملائین و اسید لاکتیک ممکن است در یک زمان مناسب نباشد.

۵. لیمو + عنبه هندی را با هم نخورید:
این دو زمانی که با هم مصرف شوند. در بدن شما کم خونی ایجاد می‌کنند. هم چنین مشکلاتی برای هموگلوبین (پروتیین خون) ایجاد می‌کند، و به همین دلیل است که شما هرگز نباید آن را به فرزندان خود بدهید.

۶. عوارض مصرف شیر + پرتقال:
مشکل شیر، آب پرتقال و غلات با هم این است که بدن شما قادر به هضم آن‌ها با هم نیست، حتی برای کودکان نیز مضر‌تر است. پرتقال باعث می‌شود که معده شما قادر به هضم نشاسته موجود در غلات نباشد.

۷. سبزیجات + میوه‌ها را با هم مصرف نکنید:
هم میوه و هم سبزی سالم هستند، اما این بدان معنی نیست که شما می‌توانید همه آن‌ها را هم زمان بخورید. از آن جا که میوه‌ها حاوی قند بیشتری هستند سبزیجات به سختی قابل هضم می‌شوند. آن‌ها در معده باقی می‌مانند در حالی که میوه‌ها را جذب می‌کند و سموم بیشتری تولید می‌کند، باعث درد معده، گاز، عفونت، اسهال، و حتی سر درد می‌شوند؛ هم چنین میوه‌ها دارای اسید بیشتری هستند بنابراین به معنای واقعی تقسیم و ارزش غذایی سبزیجات را کاهش می‌دهد؛ حداقل، شما باید اسید را از شیرینی جدا کنید.

از سالاد میوه استاندارد اجتناب کنید، زیرا اساسا هضم مخلوط خربزه، سیب، آناناس، موز، توت فرنگی کند است. در عوض، می‌توانید، سمت یک کاسه توت فرنگی که شامل زغال اخته و تمشک باشد بروید.به یاد داشته باشید که وعده غذایی ساده‌تر، آسان‌تر هضم می‌شود. وعده‌های غذایی که عناصر کمی دارند به بدن اجازه می‌دهند که غذا‌های مناسب را هضم کند و همه مواد مغذی موجود را جذب کند؛ در صورت شک و تردید، می‌توانید با متخصص تغذیه مشورت کنید.
منبع: میزان
برچسب ها: علامت ، بیماری ، ام اس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین