کد خبر: ۱۶۵۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مطرح کرد: علی رغم انجام اقدامات ملی در شهر هنوز بودجه ملی به مدیریت بحران شهر تهران اختصاص نداده اند
ناطقان: احمد صادقي در آيين افتتاح طرح آبرساني در شرايط اضطرار منطقه ٨ كه با حضور نجار رئيس بحران كشور، بختياري مديرعامل آبفا استان تهران و نوري شهردار اين منطقه صبح امروز در پارك فدك برگزار شد، گفت: پروژه آبرساني در شرايط اضطراري اقدام بسيار ارزشمندي است و نتيجه كار جهادي آبفاي استان تهران و شهرداری تهران است.

رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران با بيان اين كه در صورت وقوع زلزله مخرب در تهران، حوادث ثانويه و آتش سوزي هاي گسترده اي در سطح شهر تا ماه ها شبکه آبرسانی به تعليق در خواهد آمد، تصريح كرد: در همين راستا شركت آب و فاضلاب استان تهران با همكاري سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران اقدام به اجراي طرح آبرساني در شرايط اضطرار شهر تهران كرد و خوشبختانه امروز سومين ايستگاه توزيع آب شرب در شرايط اضطراري سازگار با زلزله واقع در ضلع جنوبي پارك فدك در محله نارمك به ظرفيت ١٠هزار ليتر افتتاح شد.

وي در ادامه تاكيد كرد كه كار تيمي و همبستگي عامل اجرايي شدن این طرح و نيز پيشبرد پروژه هاست.

صادقي با بيان اين که شهرداري تهران طبق قانون وزارت كشور در زمان بحران ها موظف به خدمت رساني به ١٥٠هزار نفر از آسيب ديدگان ناشي از حوادث است، خاطر نشان كرد: اين در حاليست كه در اين طرح، تامين آب شرب حدود ١٠ ميليون نفر پوشش داده ميشود.

اين مقام مسئول با اعلام اين كه در شهر تهران اقدامات در سطح ملي انجام ميشود، اذعان كرد: علي رغم اين موضوع، متاسفانه حتي ريالي بودجه ملي تاكنون به مديريت بحران شهر تهران تعلق نگرفته است و اين در حاليست که جا دارد از محل بودجه ١٠ و ١٢ سازمان مدیریت بحران کشور براي شهر تهران اعتباري در نظر گرفته شود.

صادقي با اعلام اين كه جدا از مناطق، ١٢٣پايگاه پشتيباني مديريت بحران براي نواحي تهران در نظر گرفته شده است، خاطر نشان كرد: اين پايگاه ها طي سال هاي گذشته چند منظوره بوده اند كه بايد طبق مصوبه شوراي شهر به كاربري اصلي خود بازگردانده شود چرا كه اين پايگاه ها حلقه اتصال مديريت شهري و نواحي در زمان بحران به شمار مي آيند.

به گزارش بحران نیوز در ادامه مراسم، بهمن نوری شهردار منطقه 8 با اعلام این که 11 درصد مساحت منطقه 8 بافت فرسوده است، افزود: با تلاش تمامی همکاران در شهرداری منطقه اولین رتبه نوسازی و بازسازی شهر تهران به این منطقه تعلق گرفته است

وی با بیان این که آموزش موضوع مهمی است که نباید از آن غافل شویم، خاطر نشان کرد: به همت منطقه 8 تا کنون هزار و 300 نیروی داوطلب بحران ساماندهی شده و در حال آموزش هستند و هم چنین تا امروز 101 منطقه ایمن شناسایی و به شهروندان منطقه معرفی شده اند.

شهردار منطقه 8، همچنین با اشاره به پروژه طرح آبرسانی در شرایط اضطرار شهر تهران خاطر نشان کرد: جانمایی سومین مخزن اضطراری 100هزار لیتری در فضای اسکان اضطراری پارک فدک امروز افتتاح شد؛ محله نارمک و پارک فدک به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص، نظیر قرار داشتن در مرکز سکونت گاهی محله و مرکز تجمع جمعیتی در محدوده شهرداری منطقه 9 بسیار حائز اهمیت است.

نوری در پایان یادآور شد: 21 هزار نفر تا سه شبانه روز در شعاع 1 کیلومتری می توانند از آب مخازن در شرایط اضطراری بهره مند شوند.

لازم به ذكر است صبح امروز سومين مخزن اضطراري ١٠٠متر مكعبي در فضاي اسكان اضطراري پارك فدك واقع در منطقه ٨ با حضور جمعي از مديران بحران كشوري و شهر تهران و اهالي رسانه افتتاح شد؛ در حاشيه اين مراسم مانور طرح اضطراري آبرساني در زمان بحران نيز با همكاري گروه هاي داوطلب واكنش اضطراري محله، گروه هاي داوطلب هلال احمر و جمعي از كارگروه هاي تخصصي مديريت بحران برگزار شد.

به گزارش بحران نیوز تا پايان سال جاری قرار است ٣٠ مخزن آبرسانی در شرایط اضطرار به بهره برداري برسد و اين در حاليست كه هزينه هر مخزن ١ميليارد تومان برآورد شده است. این مخازن مجهز به شیرهای خودکار قطع شونده است و در صورتی که در ورودی مخزن تغییرات ناگهانی سرعت و فشار اتفاق بیافتد شیرهای مربوطه به طور خودکار بسته و حجم ذخیره بدون تلف شدن و یا آلوده شدن اب در درون مخزن باقی مانده و یا همانند مخازن در کشورهای زلزله خیز نظیر ژاپن بلافاصله بعد از حس کردن زلزله توسط seinsmometer به مرکز اطلاع می دهد. مرکز کنترل در صورت تشخیص می تواند دستور قطع سریع شیرهای اضطرار مخازن را صادر کند. در شهر کوپه ژاپن 66 مخزن فولادی و چدنی با ظرفیت 50 تا 100 مترمکعب درنقاط مختلف شهر جهت آبرسانی اضطرار مورد استفاده قرار گرفته است. در تهران نیز حدود 374 مخزن در مناطق مختلف نیاز داریم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین