کد خبر: ۱۶۵۳۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: حدود 70 درصد مدارس کشور مقاوم و 30 درصد آن‌ها تخریبی و فرسوده هستند که باید برای اصلاح آن‌ها اقدام کنیم.
ناطقان: مهرالله رخشانی‌مهر صبح امروز (24 مهر) در آیین بهره‌برداری از مدرسه دوازده کلاسه کودکان استثنایی رودکی اهواز، اظهار کرد: توسعه در کشور از طریق آموزش و میزان مشارکت دانش آموزان و مدارس در جامعه اتفاق می‌افتد و اگر به فکر رشد و پیشرفت هستیم باید به این مسائل توجه کنیم.

وی افزود: معماری کلاس‌های درس نقش مهمی در میزان یادگیری دانش‌آموزان ایفا می‌کند، از این رو در زمان احداث فضاهای آموزشی باید این نکات را مد نظر داشته باشیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه بیشتر مدارس کشور پس از انقلاب اسلامی ساخته شدند، گفت: امروز حدود 70 درصد مدارس کشور مقاوم هستند و فقط 30 درصد مدارس تخریبی و فرسوده هستند که باید برای اصلاح آن‌ها اقدام کنیم.

رخشانی‌مهر میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور را 5.2 مترمربع عنوان کرد و گفت: 11 استان کشور زیر این میانگین قرار دارند که باید تلاش شود میزان سرانه فضای آموزشی در آن‌ها افزایش پیدا کند.

وی توضیح داد: در سال 95 سرانه سازمان نوسازی اعتباری بالغ بر 160 میلیارد ریال برای اعتبارات عمرانی بود که در حال حاضر این رقم به یک هزار و 710 میلیارد ریال در سال 97 افزایش یافته است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیش از 50 درصد مدارس کشور را خیرساز عنوان کرد و گفت: امروز در شهر اهواز یک مدرسه دوازده کلاسه به نام شهید خردسال حادثه تروریستی اهواز افتتاح شد و نام‌گذاری این مدرسه به نام این شهید عزیز نشان می‌دهد که مردم استان خوزستان که سالیان زیادی درگیر جنگ بوده‌اند، استوارتر از همیشه از نظام جمهوری اسلامی ایران حمایت می‌کنند.

مدرسه خیرساز دوازده کلاسه کودکان استثنایی رودکی اهواز با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد ریال و در زمینی به مساحت 2020 مترمربع احداث شده است.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین