کد خبر: ۱۶۵۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۳
وقتی سن بالا می‌رود، خروپف‌کردن مساله‌ای طبیعی است و جوانان معمولا خرخر نمی‌کنند.
ناطقان: محققان شواهدی به دست آورده‌اند که نشان می‌دهد زنان جوان بیشتر دچار این اختلال می‌شوند. معمولا همیشه زنان از خروپف‌کردن مردان و همسران‌شان شکایت می‌کنند اما شاید این اولین‌باری باشد که محققان اعلام کرده‌اند زنان در خروپف گوی سبقت را از مردان ربوده‌اند.


محققان بیمارستان ملی گوش و حلق و بینی «رویال» مطالعه‌ای روی مردان و زنان انجام دادند و گزارشی منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد 31درصد مردان و 34درصد زنان، سه بار در هفته خروپف شدید می‌کنند. اما در بازه سنی 55 تا 64 سالگی، این آمار در مردان 45 درصد و در زنان 35 درصد است و مردان متهم هستند اما در سن و سال پایین‌تر، زنان رکورددارند.

محققان معتقدند حتی خروپف‌کردن می‌تواند علامت اولیه ابتلا به زوال عقل و مشکلات حافظه باشد. افرادی که دچار آپنه خواب می‌شوند معمولا جزء کسانی هستند که بیشتر از اطرافیان‌شان خروپف می‌کنند. در تست‌هایی که محققان روی آنها انجام داده‌اند، مشکلات حافظه و تغییرات مغزی بیشتری به چشم می‌خورد. مشکل خروپف که بیشتر در مردان در دوران میانسالی ایجاد می‌شود، باعث باریک‌شدن دیواره گلو حین خواب می‌شود که به توقف تنفسی می‌انجامد.

منبع: روزنامه فرهیختگان

برچسب ها: خروپف ، خر خر ، مردها
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین