کد خبر: ۱۶۵۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۳
داشتن یک زندگی سالم طولانی، ابدا تصادفی نیست و درست مانند بسیاری چیزهای با‌ارزش دیگر حاصل شهود درایت است.
ناطقان: انواع و اقسام روش‌ های سالم زندگی کردن، اهمیت دادن به تغذیه، ورزش‌ ها، مکمل‌ ها و ... توصیه‌ هایی هستند که هر روز برای زندگی سالم‌ تر و طولانی‌ تر می‌ شنویم.


 به نظر می‌ رسد مهم‌ تر از آن‌ ها، مواردی باشند که در توصیه‌ های معمول، زیاد به آن‌ ها پرداخته نشده است. شما به یک الگوی بلندمدت سالم برای عمر طولانی نیاز دارید.

تحرک بیشتر: اینطور ثابت شده که تنها ۱۵۰ دقیقه ورزش در طول هفته نه تنها به حفظ توده عضلانی و تراکم استخوان ها کمک می کند، بلکه با افزایش سن، خطر سقوط را با افزایش تعادل بیشتر می کند. انجام ورزش های قدرتی مانند کار کردن با وزنه نیز از سلامت قلب محافظت می کند ضمن این که پیشگیری کننده از بیماری های مزمن مانند آرتریت، دیابت نوع ۲ و ... است. انجام ورزش های مرتبط با فعالیت ذهن مانند یوگا نیز، کاهنده سطح استرس است و از مانع افزایش تولید هورمون استرس یعنی کورتیزول می شود. انجام فعالیت های روزانه مانند دوچرخه سواری، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، ترک میز کار برای ۵ دقیقه بعد از هر ساعت، باغبانی، و ... نیز برای پیشگیری از خطرات سلامتی ناشی از بی تحرکی توصیه شده است.

بهبود کیفیت خواب: یک چرخه خواب سالم به مدیریت سطح استرس و حتی پیشگیری از بیماری های مرتبط با سن مثل آلزایمر کمک می کند. خواب باکیفیت خطر ابتلا به چاقی، دیابت، بیماری های قلبی، و اختلالات خلق و خوی را نیز کاهش می دهد و به بهبود سریع بیماری ها کمک می کند. اینطور ثابت شده که خواب کمتر از ۵ ساعت در شبانه روز، خطر مرگ زودرس را افزایش می دهد.

بازی های حافظه: برای جلوگیری از دمانس و زوال شناختی مرتبط با سن، شما نیاز به کارکردن مغز مثل هر عضله دیگر در بدن دارید. خواندن، یادگیری زبان جدید، حل جدول و بازی با پازل، راهکارهای ساده ای برای ورزش دادن مغز هستند.

خوب و کم غذا خوردن: انتخاب غذاهای تقویت کننده مغز، مانند ماهی، آجیل، دانه ها و مقادیر زیادی میوه و سبزیجات تازه نه تنها به حفظ سلامت مغز کمک می کند، بلکه پیشگیری کننده از بیماری های مزمن دیگر نیز هست. تجزیه و تحلیل ها نشان داده است که پیروی از رژیم مدیترانه ای خطر چاقی، قند خون بالا، فشار خون و عوامل دیگر که با بیماری های قلبی عروقی و دیابت ارتباط دارند را کاهش می دهد.

مصرف زردچوبه: کورکومین؛ عنصر اصلی در این ادویه پرطرفدار، دارای مزایای فوق العاده آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که سرعت آسیب مغزی مرتبط با سن از جمله آلزایمر را بسیار کاهش می دهد. مصرف زردچوبه همچنین پیشگیری کننده از سرطان و دیابت نوع ۲ است.

داشتن روابط طولانی مدت: افرادی که با فراوانی بالاتری به تعامل با دوستان و افراد خانواده می ‌پردازند، به نسبت چشمگیری طول عمر بیشتری دارند. اگر این تعامل ‌ها گاهی شامل کمک کردن به یکدیگر باشد، این تاثیر حتی بیشتر هم خواهد بود. بنابراین، بین کارهایتان، ‌وقت خالی پیدا کنید و زمان بیشتری را با اطرافیان بگذرانید. به علاوه، اگر در کارتان روابط اجتماعی خوبی را تجربه می ‌کنید، سعی کنید به این زودی ‌ها، بازنشسته نشوید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین