کد خبر: ۱۶۵۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۶
شهریاری با اشاره به شیوع عفونت‌های بیمارستانی در ایران، گفت: برخی عفونت‌ها بعد از ترخیص کلید می‌خورد.
ناطقان: حسین‌علی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مراسم اولین کنگره سیستم‌ها، فناوری و مدیریت پزشکی مراقبت‌های ویژه که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: در چند ماه اخیر در حوزه مراقبت‌های ویژه تلاش‌های زیادی انجام شده است و ما بخش‌های مراقبت‌های ویژه‌ در بخش ریه داریم.
کمبود نیروی انسانی در حوزه مراقبت‌های ویژه

وی ادامه داد: در طرح تحول توصیه‌ فراوانی به حوزه مراقبت‌های ویژه شده است و متأسفانه در این حوزه از نیروی انسانی کافی برخوردار نیستیم.

شهریاری عنوان کرد: یکی از بحث‌های جدی در حوزه مراقبت‌های ویژه که ما را همیشه آزار داده، موضوع عفونت‌ است که همین مسئله باعث مرگ و میر بیمارانی شده است.
آمار درستی از عفونت‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه نداریم

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اینکه آمار عفونت در بخش مراقبت‌های ویژه ایران در مقایسه با سایر کشورهای خارجی بالاتر است، افزود: برخی از عفونت‌ها بعد از ترخیص بیماران کلید می‌خورد به همین دلیل ما آمار درستی از عفونت‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه نداریم.

وی اظهار کرد: تصادفات یکی از مشکلات حوزه سلامت کشور است که خوشبختانه با گسترش اورژانس زمینی و هوایی و گسترش بخش‌های مراقبت‌های ویژه بسیاری از مشکلات این حوزه برطرف شده است.
افزایش بخش‌ مراقبت‌های ویژه بعد از طرح تحول سلامت

شهریاری اضافه کرد: بعد از اجرای طرح تحول سلامت بخش‌های مراقبت‌های ویژه افزایش پیدا کرده است و همین مسئله ما را به نجات جان‌ انسان‌های بیشتر امیدوار می‌کند.

وی یادآوری کرد: در حال حاضر ما در زمینه آموزش پرستار برای بخش مراقبت‌های ویژه دچار کمبود هستیم که امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق تر این مسائل برطرف شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین