کد خبر: ۱۶۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
معاون وزیر خارجه روسیه تحریم‌های جدید دولت آمریکا علیه ۲۰ شرکت و بانک ایرانی را محکوم کرد و آن را «غیرقابل‌قبول» توصیف کرد.
ناطقان: سرگئی ریابکوف، معاون وزیرخارجه روسیه تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران را محکوم و خاطرنشان کرد واشنگتن از هر فرصتی برای اعمال فشار بر کشورهای ناهمسو با سیاست‌هایش استفاده می‌کند. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه بانک ملت، بانک مهر اقتصاد و چند بانک و شرکت ایرانی دیگر را به اتهام ارتباط با بنیاد تعاون بسیج تحریم کرد. 

ریابکوف در گفت‌وگو با اسپوتنیک گفت: «صرفنظر از اینکه دلایل این تحریم‌ها چه باشد، به چه بهانه و علیه چه کشورهایی اعمال شده باشند، ما قاطعانه با آنها مخالفیم.»

این مقام روس اضافه کرد: «غیرقابل قبول بودن تحریم‌های یکجانبه و فراسرزمینی به عنوان یک ابزار سیاست‌گذاری محور مواضع ما را تشکیل می‌دهد. شاهد آن هستیم که واشنگتن برای اعمال فشار بر کشورهایی مانند ایران هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طور یکجانبه با نقض تعهدات آمریکا ذیل توافق هسته‌ای برجام کشورش را از این توافق خارج کرد. خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌های هسته‌ای که ذیل این توافق رفع شده بودند در دوره‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه احیا خواهند شد. 

ترامپ شامگاه دوشنبه ۱۵ مردادماه با امضای فرمانی رسماً دستور اجرای اولین بسته تحریم‌ها علیه ایران را صادر کرد. تصمیم ترامپ با مخالفت‌های زیادی در سراسر جهان رو به شده است و غیر از رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی، جامعه جهانی با آن مخالفت کرده‌اند.  

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته و در تلاش است کشورهای دیگر را به حمایت از تحریم‌های یکجانبه علیه ملت ایران فرا بخواند. 

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین