کد خبر: ۱۶۵۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
لشکر حضرت «عباس (ع)» از جزئیات طرح امنیتی ویژه تدوین شده برای تامین امنیت و سلامت زائران کربلای معلی خبر داد.
ناطقان: لشکر رزمی «حضرت عباس (ع)» (نیروی وابسته به آستان مقدس حضرت عباس -ع-)، امروز (18 اکتبر)، از تدوین یک طرح امنیتی ویژه و آمادگی کامل برای تامین امنیت زیارت روز اربعین امام حسین (ع) و شهدای کربلا، خبر داد.

این لشکر طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «بغداد الیوم» منتشر شد، اعلام کرد: 300 نیروی نظامی خود را برای پشتیبانی از نیروهای نظامی و امنیتی مستقر در استان کربلا، اعزام می‌کند و این نیروها در ورودی‌های سه‌گانه استان تا بخش‌هایی مرکز شهر کربلا، مستقر خواهند شد.

بر اساس این بیانیه، دو هزار نیروی داوطلب از موکب‌های حمایت لجستیک نیز در بخش‌های داخلی و مختلف مرکز شهر کربلا مستقر خواهند شد که وظیفه آنها خدمات رسانی و کمک به زائران و راهنمایی آنها است. یک هزار و 500 داوطلب نیز از یگان‌های امدادرسانی، در چارچوب خدمات شهری شهرداری کربلا، فعالیت خواهند داشت.

در ادامه این بیانیه آمده است: یک گردان تانک و سه تیپ نظامی بیرون شهر کربلا برای تامین امنیت زائران، مستقر خواهند شد و 200 تیم پزشکی و بهداشتی نیز با تجهیزات کامل، در خدمت زائران خواهند بود.

بر اساس این بیانیه، در راستای ابراز همدردی با شرایط اقتصادی دشوار کنونی برای ملت ایران و به پاس تقدیر از زائران این کشور، 150 هزار زائر از مرزهای بین‌المللی عراق به صورت رایگان به کربلا انتقال داده خواهند شد.

بنا بر این گزارش، انتظار می‌رود تا پایان مراسم اربعین، 17 میلیون زائر به کربلا سفر کنند و قرار است کلیه بخش‌های اساسی، خدماتی و فوق‌العاده از فردا (جمعه 19 اکتبر) تا پایان اربعین (30 اکتبر)، در آماده باش کامل باشند.

مرزهای عراق هر ساله در آستانه اربعین حسینی، مملو از زائرانی است که از کشورهای مختلف جهان به سوی کربلای معلی حرکت می‌کنند. زائران عراقی نیز با پای پیاده از شهرهای مختلف این کشور به سوی مرقد امام حسین (ع)، حرکت می‌کنند.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین