کد خبر: ۱۶۵۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: طی برنامه چهارم، پنجم و دو سال گذشته برنامه ششم توسعه با استفاده از تسهیلات مسکن روستایی دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی نوسازی و مقاوم‌سازی شده است.
ناطقان: محمدرضا شاملو در افتتاح پروژه‌های عمرانی استان همدان اظهار کرد: بنیاد مسکن تاکنون برای ۳۸ هزار روستا در سطح کشور، طرح هادی تهیه کرده که با این اقدام در حال حاضر ۹۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور طرح هادی دارند.

وی خاطر نشان کرد: در ۱۸ هزار روستا عملیات اجرایی بهسازی محیط روستایی انجام شده و در سال‌های مختلف اعتبارات در راستای بهسازی روستایی مختلف بوده است. در سال جاری ۱۵۰۰ میلیارد تومان در این راستا مصوب شده و قطعا در ضمن سال نیز تبصره های استانی و سایر منابع که در طول سال اعلام خواهد شد به این اعتبار اضافه می‌شود.

شاملو افزود: تامین خدمات روستایی، بهسازی و تامین  تسهیلات برای ساخت مسکن و کمک به  تامین زمین تا حدی که در امکانات و اختیار بنیاد مسکن باشد از جمله اقداماتی است که بنیاد مسکن می‌تواند در روستاها انجام داده و با این اقدامات نسبت به بحث ماندگاری جمعیت روستایی کمک کند، چراکه در روستاهایی که خدمات زیربنایی مناسب برده شده ماندگاری جمعیت بیشتر و در بخش هایی نیز شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستاها هستیم.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه تاکنون بنیاد مسکن به ۶۰۰ هزار نفر زمین برای ساخت مسکن روستایی واگذار کرده است، یاد آور شد: در بحث نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی خوشبختانه دولت اصل و فرع وام را تضمین کرده که این امر یک کار بزرگی بوده و با این تسهیلات در برنامه چهارم و پنجم و دو سال گذشته برنامه ششم توسعه بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی افراد را به سیستم بانکی معرفی کرده‌ایم که با استفاده از همین تسهیلات این میزان واحد مقاوم‌سازی و نوسازی شده‌اند و در حال حاضر از این تعداد مساکن مقاوم‌سازی و نوسازی شده بیش از یک میلیون و ۸۵۰ هزار واحد ،افراد در آن ساکن هستند.

شاملو اضافه کرد: یکی از اهداف خوبی که در برنامه پنج ساله ششم توسعه مورد تصویب قرار گرفت ماده ۹۹ قانون برنامه بود که در آن پیش‌بینی شده طی این برنامه برای ۳۰۰ روستای دارای بافت باارزش یا روستای گردشگری با همکاری میراث فرهنگی و بنیاد مسکن طرح های ویژه تهیه و به اجرا در آید که در تعدادی از روستاها مقدمات کار و شناسایی روستاها انجام گرفته و امیدواریم با تامین منابع اعتباری مورد نیاز تا پایان برنامه ششم به  هدف مورد نظر  دست یابیم.

شاملو اظهار کرد: ۶۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی می‌کنیم حداقل اعتبار مورد نیاز در این راستا باشد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور در پایان گفت:برای روستاهای اسدآباد از ابتدای سال دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبارات برای بخش های مختلف بنیاد مسکن اختصاص داده شده و امروز در این سفر نیز مقرر شد یک میلیارد تومان قیر برای روستاهایی که با مشارکت مردم و دهیاری‌ها زیرسازی معابر و شبکه دفع آب های سطحی به اجرا رسیده برای آسفالت معابر اختصاص دهیم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین