کد خبر: ۱۶۵۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۰
امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت تحت تأثیر افزایش ذخایر نفت آمریکا کاهش یافت و به کمتر از 80 دلار در هر بشکه سقوط کرد.
ناطقان: امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت با 86 سنت کاهش نسبت به روز گذشته به بشکه‌ای 79 دلار و 19 سنت معامله شد.

کاهش 3 درصدی امروز قیمت نفت باعث شد نرخ طلای سیاه به زیر 80 دلار در هر بشکه برسد.  طی روزهای گذشته قیمت نفت برنت تا بشکه‌ای 85 دلار هم بالا آمد.

قیمت نفت وست‌تگزاس آمریکا هم امروز کاهشی بود. هر بشکه با 72 سنت کاهش به 69 دلار و 3 سنت رسید.

فاصله این دو نوع نفت امروز تقریباً به 10 دلار در هر بشکه رسیده که در مقایسه با ماه‌های گذشته رقم قابل توجهی است، پیش از این فاصله نفت آمریکا و برنت در محدوده 5 دلار بود.

در گروه سایر فرآورده‌های پالایشگاهی هم بنزین با کاهش 2.46 دلار گالنی 189 دلار و 41 سنت معامله شد.

نفت کوره و گازوئیل هم کاهش‌هایی به ترتیب 1.12 دلار و 2.75 دلار را تجربه کردند.

خبرگزاری رویترز، درباره قیمت امروز نفت در بازارهای جهانی نوشت، قیمت نفت با کاهش یک دلار به کمتر از 80 دلار در هر بشکه رسید. دلیل کاهش قیمت نفت چهارمین هفته متوالی افزایش ذخایر نفت آمریکا بود که باعث شده به رغم کاهش نفت ایران در بازارهای جهانی عرضه را در بازار افزایش دهد.

بر اساس گزارشی که اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر کرده ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته 6.5 میلیون بشکه افزایش یافته است. این چهارمین هفته افزایشی ذخایر نفت آمریکاست که تقریباً سه برابر ‌آنچه که پیش از این تحلیلگران متصور بودند بالا رفته است.

اولیور جاکوب تحلیلگر پتروماتریکس می‌گوید: «این یک گرایش ادامه‌دار برای افزایش ذخایر نفت است و هفته به هفته روند افزایشی ذخایر نفت آمریکا ادامه خواهد یافت.»

پیش از این قیمت نفت به دلیل نگرانی از کاهش صادرات نفت ایران به واسطه تحریم‌ها و تنش بین آمریکا و عربستان پس از مرگ خبرنگار این کشور جمال خاشقچی افزایش یافته بود.
منبع: فارس
برچسب ها: کاهش قیمت ، نفت ، بازار
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین