کد خبر: ۱۶۵۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
وزیر خارجه آمریکا حمله مرگبار اخیر علیه مقام‌های ارشد افغانستان در استان قندهار در جنوب این کشور را محکوم کرد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که در وب سایت وزارت خارجه این کشور منتشر شد، گفت: آمریکا حمله انجام شده علیه رهبران ولایت قندهار افغانستان را محکوم می‌کند. ما با خانواده‌های قربانیان از جمله ژنرال رازق و دیگر مقام‌های ارشد افغانستان که در این حمله کشته شدند،‌ اظهار همدردی کرده و به آن‌ها تسلیت می‌گوییم. ما امیدوار مجروحان این حمله از جمله دو آمریکایی و یک عضو ائتلاف که در زمان وقوع حمله در آن جلسه حضور داشتند،‌ هرچه سریع‌تر بهبود یابند.

در ادامه این بیانیه آمده است: واشنگتن متعهد به پشتیبانی از دولت افغانستان در راستای تلاش‌هایش برای تضمین امنیت مردم خود از جمله در زمان برگزاری انتخابات پارلمانی 20 اکتبر است.

پامپئو خاطرنشان کرد: حملات اخیر علیه کاندیداهای انتخابات پارلمانی افغانستان در آخرین روزهای تبلیغات این انتخابات کاملا بر ضد خواسته‌های مردم افغانستان برای صلح،‌ امنیت و ثبات اقتصادی هستند. حق و آرزوی مردم افغانستان برای آنکه آراءشان شمرده شود می‌بایست مورد احترام قرار بگیرد.

روز پنجشنبه حمله‌ای در استان قندهار افغانستان صورت گرفته که بر اثر آن ژنرال رازق رئیس پلیس شهر قندهار در زمانی که به همراه چند مقام عالی رتبه دیگر افغان در حال ترک دفتر والی این منطقه بودند،  هدف قرار گرفتند و در اثر آن ژنرال رازق و چند تن دیگر کشته شدند. یکی از کشته‌های این حمله نیز خبرنگار بود و هیات ناتو در افغانستان هم اعلام کرد که یک نظامی آمریکایی، یک شهروند آمریکایی و یک پیمانکار ائتلاف در این حمله زخمی شده‌اند.
منبع: تسنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین