کد خبر: ۱۶۵۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
استاندار ایلام از تردد ۴۶ هزار نفر طی روز گذشته در مهران خبر داد.
ناطقان: قاسم سلیمانی دشتکی اظهار داشت: تراکم جمعیت و تردد زوار در مرز مهران در حال افزایش است، دیروز حدود ۴۶ هزار نفر تردد زوار در پایانه مرز مهران را داشتیم که نسبت به روزهای قبل رشد بالایی داشت.

وی افزود: در ارتباط پارکینگ ها مشکل خاصی وجود ندارد، پارکینگ اربعین کاملا آماده است و نیز پایانه برکت برای جابجایی اتوبوس جانمایی و سکوبندی شده به شکلی که هر استان جایگاه خود را کاملا می شناسد و به راحتی تردد در پارکینگ ها انجام می شود.

وی تصریح کرد: پارکینگ اربعین نیز از نظر زیرساخت ها قوی تر نسبت به سال قبل شده، همچنین برای پیشگیری از ترافیک احتمالی کمربند غربی مهران را ایجاد کردیم و به محض ترافیک زواری که در پارکینگ اربعین خودروهای خود را پارک می کنند با اتوبوس از غرب مهران به طرف پارکینگ و پایانه برکت هدایت می شوند و بعد از آن به سمت مرز حرکت می کنند.

سلیمانی دشتکی در خصوص تردد کامیون ها عنوان کرد: بحثی که این روزها مشکل ساز شده بحث تردد کامیون های حمل مواد غذایی و کامیون های تجاری بود، امروز اطلاعیه ای که داده شده که از روز دوشنبه صبح تردد کامیون ها به طور کامل از مسیرهای منتهی به مهران ممنوع می شود و فقط کامیون های که حامل مواد سوختی و مواد غذایی هستند در جاده تردد دارند.

وی بیان داشت: طی دیروز نیز توافقی با مسئولان مرز گمرک عراق انجام شده که تردد برای کامیون ها روان تر شده تا در کمترین زمان ترخیص شوند و زوار راحت تر تردد کنند.

وی   در خصوص دریافت وجه از کامیون ها نیز گفت: احتمال می رود شهرداری مهران به دلیل مشکلاتی که در شهر از لحاظ تردد کامیون ها و کامیون های تجاری و سایر کامیون ها که عبور و مرور دارند وجه دریافت کنند که ما مخالفت کردیم هم اکنون در حال پیگیری این مسئله هستیم که در حال شدن است.

سلیمانی دشتکی در خصوص سرویس های بهداشتی عنوان کرد: حدود ۳۶ مجتمع با ۳۴۰ موکب از مسیرهای مختلف منتهی به پایانه مهران جانمایی شده که از نظر سرویس های بهداشتی و آشپزخانه و امکانات موردنیاز مجهز  شده اند.

وی تصریح کرد: در جانمایی مجتمع های موکبی که هر مجتمع در حدود ۱۰ موکب در آن دایر است، سرویس های بهداشتی و مسائل پیشگیری از مشکلات احتمالی و امنیتی کاملا در آنها ساماندهی شده است، در خود پایانه تعداد زیادی سرویس بهداشتی دایر شده است.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین