کد خبر: ۱۶۵۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
با ورود سامانه بارشی جدید، امروز شدت بارش‌ها در استان‌های کرمانشاه، لرستان، شمال ایلام و جنوب همدان و فردا در ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، جنوب همدان، جنوب آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، غرب زنجان و شمال خوزستان خواهد بود.
ناطقان: براساس آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز با ورود سامانه بارشی به غرب کشور ابرناکی، بارش باران و گاهی رعد و برق در دامنه‌های زاگرس در غرب و سپس در دامنه‌های جنوبی البرز غربی پیش‌بینی می‌شود. 

از روز یکشنبه با تقویت این سامانه در دامنه‌های زاگرس در نوار غربی کشور فعالیت آن به بخش‌هایی از جنوب غرب، شمال غرب و مرکز کشور هم گسترش می‌یابد و بعد ازظهر دوشنبه از فعالیت آن کاسته می‌شود. 

امروز شدت بارش‌ها در استان‌های کرمانشاه، لرستان، شمال ایلام و جنوب همدان و فردا در استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، لرستان، جنوب همدان، جنوب آذربایجان غربی،آذربایجان شرقی، غرب زنجان و شمال خوزستان خواهد بود. 

روز دوشنبه شدت بارش‌ها در ایلام، شمال خوزستان، لرستان، غرب کردستان، کرمانشاه، جنوب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی خواهد بود.

امروز در شرق فارس، غرب کرمان، شمال بوشهر و فردا در جنوب فارس، غرب هرمزگان، کرمان و جنوب یزد ابرناکی، بارش پراکنده و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. 

آسمان تهران فردا نیمه ابری بعدازظهر افزایش ابر، وزش باد و احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 24 و 15 درجه خواهد بود. 

روز آینده اهواز و بندرعباس با بیشینه دمای 34 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمیته دمای 2 درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود. 

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی 98-97 (یکم مهر ماه 97) تا 20 مهر ماه سال  زراعی جاری، 5.7 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 6.3 میلی‌متر بود که بارش سال جاری 9.5 درصد کمتر از سال گذشته است. 

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 3.5 سال بوده است که بارش سال زراعی جاری (98-97)، 60.1 درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته سوم سال زراعی متعلق به منطقه آستارا در استان گیلان به میزان 103.6 میلی‌متر بوده است، میانگین گرمترین منطقه در این مدت آبادان در استان خوزستان به میزان 43.8 درجه سلسیوس و سردترین منطقه سربیشه  در  استان  خراسان جنوبی به میزان 4.5- سلسیوس بوده است.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین