کد خبر: ۱۶۶۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸
پرویز هادی نماینده شایسته وزن ۱۲۵ کیلوگرم ایران در دیدار نیمه نهایی رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان برابر گنو پتریاشویلی گرج و دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.
ناطقان: در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان پرویز هادی نماینده سنگین وزن ایران که با شکست طاها آکگول نامدار از ترکیه و دارنده مدال های طلای جهان و المپیک راهی نیمه نهایی شده بود، اینبار برابر گنو پتریاشویلی قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از گرجستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۱۳ بر ۶ شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. هادی در این کشتی همانند مسابقه با آکگول سعی کرد شیوه کشتی خود که مبتنی بر قدرت بدنی و تحت فشار گذاشتن حریف بود را به قهرمان گرج دیکته کند که تا حدود زیادی هم موفق بود اما در یک صحنه که خاک شد پایش گیر افتاد و پتریاشویلی دو بار او را فتیله پیچ کرد تا هادی ۹-۲ عقب بیفتد. در ادامه هادی دوبار رقیب خود که خسته شده بود را خاک کرد اما تلاشهایش در ثانیه های پایانی بی فایده بود و پتریاشویلی یک بار دیگر هم با زیرگیری هادی را به پل زد تا ۱۳ بر ۶ برنده این کشتی نفس گیر شود. پتریاشویلی در این کشتی بقدری تحت فشار قرار گرفته بود که پس از پایین آمدن از تشک، روی زمین نشست و نای راه رفتن نداشت.

هادی که در قرعه بسیار سختی قرار گرفته بود پیش از این به ترتیب با نمایشی تحسین‌برانگیز به ترتیب برابر  روبرت باران از لهستان با نتیجه ۱۱ بر صفر، ابراهیم سعیدوف نفر سوم المپیک از بلاروس را با نتیجه ۱۱ بر ۲ و طاها آکگول قهرمان نامدار جهان و المپیک از ترکیه را در مبارزه‌ای سخت با نتیجه ۳ بر ۲ شکست داد و راهی نیمه نهایی شد.

این در حالی بود که در بالای جدول وزن ۱۲۵ کیلوگرم و در قسمتی که چهره نامداری حضور نداشت، کشتی گیران چین و هند به نیمه نهایی رسیدند و کشتی‌گیر چینی که در فینال بازیهای آسیایی مغلوب هادی شده، بود توانست فینالیست شود.

با این حساب، رقابتهای چهار وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان به پایان رسید که عصر فردا محمد باقر یخکشی در ۶۱، حسن یزدانی در ۸۶ و پرویز هادی در ۱۲۵ کیلوگرم برای مدال برنز مبارزه خواهند کرد. همچنین مصطفی حسین خانی با شکست از جردن باروز آمریکایی از دور رقابتها کنار رفت.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین