کد خبر: ۱۶۶۲۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز (30 مهرماه) بارش در جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، برخی مناطق خوزستان، بوشهر و ایلام شدید است، گفت: از روز چهارشنبه(2 آبان ماه) سامانه بارشی جدیدی شمال غرب کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث بارش و کاهش دما دراین نواحی می‌شود.
ناطقان: احد وظیفه، افزود: با توجه به فعالیت سامانه بارشی، امروز (۳۰ مهرماه) در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور بارش باران به شکل رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. این وضعیت فردا (اول آبان ماه) در جنوب غرب و قسمت‌هایی از غرب کشور ادامه خواهد داشت.

رودخانه‌ها سیلابی می‌شود
وی اظهار کرد: امروز (۳۰ مهر ماه) بارش در جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، برخی مناطق خوزستان، بوشهر و ایلام شدید است و منجر به آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها می‌شود همچنین احتمال ریزش تگرگ نیز در این مناطق دور از انتظار نیست.

خلیج فارس مواج می‌شود
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: طی دو روز آینده (اول و دوم آبان ماه) به علت شکل‌گیری ابرهای همرفتی روی شمال خلیج فارس، در سواحل استان‌های خوزستان و بوشهر احتمال وزش باد شدید موقتی همراه با رگبار باران، رعد و برق و مواج شدن دریا وجود دارد. افزون بر این، از بعدازظهر فردا (اول آبان‌ماه) و طی روز چهارشنبه (دوم آبان) شرق خلیج فارس به علت وزش باد شدید مواج پیش‌بینی می‌شود.

وزش بادهای گرم در سواحل خزر
به گفته وظیفه، طی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه (دوم تا چهارم آبان)، وزش باد گرم جنوبی در سواحل دریای خزر و استان اردبیل پیش‌بینی می‌شود. پیامد این شرایط وزش باد شدید و افزایش دما به خصوص در غرب سواحل خزر و استان اردبیل خواهد بود.

وی اضافه کرد: سامانه بارشی جدیدی در روز چهارشنبه (دوم آبان) شمال غرب کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد که به‌تدریج طی روزهای پنجشنبه و جمعه (سوم و چهارم آبان) به غرب، جنوب غرب و نواحی مرکزی کشور کشیده خواهد شد و رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و کاهش دما برای این مناطق پیش ‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: فردا ( اول آبان) آسمان پایتخت صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد شدید با بیشینه و کمینه دمای ۲۴ و ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. همچنین و پس‌فردا (چهارشنبه دوم آبان) وضعیت جوی تهران صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد و وزش باد شدید با  بیشترین و کمترین دمای امروز ۲۵ و ۱۶ درجه سانتیگراد خواهد بود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین