کد خبر: ۱۶۶۲۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹
فتاحی گفت: حتی در دی ماه 96 معاونت امنیت سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد که امنیت اتصال از طریق کلاینت‌های تلگرام از خود تلگرام پایین تر است. فعالیت مقطعی نسخه‌های فارسی تلگرام جز پکیچ برنامه‌های رفع انحصار از پیام رسان خارجی بوده و اینکه درباره ادامه فعالیت آنها چه تصمیم گرفته شود باز هم به نظر مرکز ملی فضای مجازی بستگی دارد.
ناطقان: حمید فتاحی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوالی درباره حمایت وزارت ارتباطات از ادامه فعالیت نسخه‌‌های فارسی تلگرام، اظهار داشت: ذهنیتی که امروز ایجاد شده باید اصلاح شود؛ وزارت ارتباطات به صورت بسیار شفاف اعلام کرده که در نه در آغاز نه در حمایت و نه در پایان نسخه‌‌های فارسی تلگرام نقشی ندارد.

وی ادامه داد: حتی در دی ماه 96 معاونت امنیت سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد که امنیت اتصال از طریق کلاینت‌های تلگرام از خود تلگرام پایین تر است. فعالیت مقطعی نسخه‌های فارسی تلگرام جز پکیچ برنامه‌های رفع انحصار از پیام رسان خارجی بوده و اینکه درباره ادامه فعالیت آنها چه تصمیم گرفته شود باز هم به نظر مرکز ملی فضای مجازی بستگی دارد.

*از 7 پیام رسان داخلی برخی از گردونه رقابت خارج می‌شوند

رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت درباره آمار کاربران پیام‌رسان‌های بومی گفت: طبق آمار تا نیمه مهر ماه امسال ۱۵ میلیون کاربر در شبکه‌های اجتماعی داخلی رجیستر شده‌اند که در دی ماه ۹۶ این تعداد یک و نیم میلیون کاربر بود. طبق همین آمار تعداد فعالان در شبکه‌های اجتماعی داخلی ۸ تا ۱۰ میلیون کاربر برآورد شده است.

به گفته وی، در حال حاضر 7 پیام رسان تحت پوشش حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی هستند که وام ۵ میلیارد تومانی، کولوکیشن (هم‌مکانی)، پاور، سرور، کولینگ، سرور، اینترنت، اینترانت IXP و تعرفه یک سومی برای کاربر را دریافت کرده‌اند و اگر پیام رسانی اعلام کند از همه امکانات استفاده کرده اما باز هم کم است امکانات بیشتری در اختیارش قرار می‌دهیم. 

فتاحی ادامه داد: اما برداشت شخصی من این است که از میان 7 پیام رسان به تدریج در مراحل جلو، برخی کنار می روند و از چارچوب حمایتی خارج می شوند و مدیرانشان احساس می‌کنند که دیگر نمی‌توانند در ادامه راه همراه باشند. زیرا تاکنون هر چه هنر داشتند رو کردند و آمار و ارقام نیز حرف می‌زنند؛ وقتی شبکه‌ای طی ۱۰ ماه ۲۰۰ هزار کاربر جذب کرده  نشان می‌دهد تنها مشکل، فنی نیست.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین