کد خبر: ۱۶۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶
روبیو:
سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی معتقد است عربستان سعودی با کشتن «جمال خاشقچی»، به دونالد ترامپ و حامیان روابط استراتژیک واشنگتن- ریاض توهین و برای آنها «مخمصه‌ای وحشتناک» درست کرده است و به ایران یک هدیه رایگان بخشیدند.
ناطقان: یک قانونگذار ارشد کنگره آمریکا به موازات افشای جزئیات قتل «جمال خاشقچی» توسط رسانه‌های بین‌المللی، امروز (دوشنبه) ضمن رد روایت ریاض درباره این پرونده گفته که شرایط در آمریکا برای حامیان روابط واشنگتن با ریاض به شدت سخت شده است.

سناتور «مارکو روبیو» که پیشتر به همراه ده‌ها قانونگذار کنگره آمریکا در نامه‌ای به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور خواستار شدت عمل واشنگتن در قبال پرونده قتل خاشقچی و تحریم مسببان آن شده بود(+)، در اظهارنظری تازه قتل این روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی را توهین به رئیس‌جمهور و قانونگذاران حامی ریاض در آمریکا خواند.

این سناتور جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا در توئیتر خود نوشت: «قتل خاشقچی اقدامی غیراخلاقی بود، اما همچنین توهین به ترامپ و همه ماهایی بوده که از اتحاد استراتژیک با سعودی‌ها حمایت کرده‌ایم».

وی افزود: «نه تنها آنها این مرد را کشتند بلکه رئیس‌جمهور ایالات متحده و متحدانشان در کنگره آمریکا را در مخمصه‌ای وحشتناک قرار دادند و به ایران یک هدیه رایگان بخشیدند».

اظهارنظر روبیو درباره قتل خاشقچی در ادامه فشارهای قانونگذاران ارشد هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات به کاخ سفید برای اتخاد تدابیر سرسختانه علیه ریاض صورت گرفته است.

بر همین اساس، روز یکشنبه «دیک دوربین» سناتور ارشد دموکرات آمریکایی اخراج فوری سفیر عربستان سعودی از آمریکا را خواستار شد.

این سناتور نماینده ایالت «ایلینوی» ضمن رد مواضع کاخ سفید گفت: «به نظر می‌رسد تنها یک نفر در کره زمین و خارج از پادشاهی سعودی روایت سعودی‌ها را قبول می‌کند و آن شخص "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا است. آنچه ما باید انجام بدهیم این است که همین فردا صبح، سفیر عربستان سعودی در ایالات متحده را رسما اخراج کنیم، تا زمانی که تحقیقات یک طرف سوم [مستقل] در خصوص این آدم‌ربایی، قتل و آنچه غیر این دو رخ داده و تنها خداوند به آن آگاه است، پایان پذیرد.»

«رند پال» و «لیندسی گراهام» دو سناتور جمهوری‌خواه هم روز گذشته در مصاحبه‌های جداگانه روایت ریاض درباره دست نداشتن ولی‌عهد عربستان سعودی در ماجرای قتل خاشقچی را رد و بر لزوم شدت عمل واشنگتن تاکید کردند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین