کد خبر: ۱۶۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱
تا روز گذشته تعداد افراد از مرز شلمچه بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر عبور کرده‌اند، که تعداد 23 هزار نفر از این آمار مربوط به تردد اتباع خارجی است،
ناطقان: در فاصله ۹ روز مانده تا مراسم بزرگ اربعین حسینی، تردد زائران از مرز شلمچه به اوج خود رسیده است و تعداد افراد برای حضور در راهپیمایی اربعین همچنان رو به فزونی می‌رود.

بر همین اساس، پیش بینی می‌شود با بهبود شرایط جوی و دمای هوای این منطقه، طی روزهای امروز و فردا تعداد مراجعه کنندگان به مرز شلمچه برای عبور از مرز، دچار نوعی رکورد شکنی شود به گونه‌ای که این آمار در روز گذشته نیز یک عدد قابل توجه را رقم زد.

عبور بالغ بر 200 هزار زائر از مرز شلمچه تا روز گذشته

استاندار خوزستان با حضور در این منطقه با اشاره به آمار تردد زائران به خبرنگار فارس در شلمچه گفت: تا روز گذشته از مرز شلمچه بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر عبور کرده‌اند، که تعداد 23 هزار نفر از این آمار مربوط  به تردد اتباع خارجی است، میزان تردد زائران در حال افزایش است و هر چه به روزهای آخر نزدیک می‌شویم این تعداد رو به فزونی می‌رود.

شریعتی یادآور شد: مرز شلمچه یکی از بهترین مرزهای ما است که از امکانات و زیرساخت‌های لازم برای پذیرش زوار برخوردار است و زائران به خصوص اتباع خارجی برای تردد می‌توانند این مرز را انتخاب کنند.

وی خاطرنشان کرد: 35 هزار زائر فقط در روز یکشنبه‌از مرز شلمچه گذشتند و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده و با نزدیک شدن به روزهای پایانی پیاده‌روی اربعین شدت و کثرت بیشتری به خود گیرد.
وجود ازدحام روان در پایانه مرزی شلمچه باعث شده تا زائران بدون معطلی مراتب خروج خود از کشور را شکل داده و وارد خاک عراق شوند.

وجود امکانات لازم در مرز شلمچه

همچنین امکانات فراوان در مرز شلمچه باعث شده تا غالب زائران، این منطقه را برای تردد انتخاب کنند.

امکانات اقامتی، بهداشتی و دسترسی بهینه در شلمچه موجب شده تا تعداد حضور زائران در این مرز هر ساله بهترین رکورد را به خود اختصاص دهد و طی پیش‌بینی‌های صورت گرفته این آمار در سال جاری با ۱۰ درصد افزایش روبرو خواهد بود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین