کد خبر: ۱۶۶۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به احتمال قطع شدن اینترنت گفت: اینترنت شبکه جهانی عنکبوتی است که حکمران ندارد، به همین خاطر امکان قطع آن از سوی یک کشور وجود ندارد.
ناطقان: محمد جواد آذری جهرمی در برنامه زنده تلویزیونی در خصوص امکان قطع اینترنت گفت: در این زمینه یک بحث در خصوص دسترسی به شبکه اینترنت وجود دارد که شبکه جهانی اینترنت مدل عنکبوتی و اتصالات متقابل بین کشور‌های مختلف بوده، به همین خاطر دسترسی به اینترنت در سطوح جهانی حکمران ندارد که به دنبال آن دولت آمریکا بخواهد دسترسی ایران به درگاه اینترنت را قطع کند.
 
وی افزود: در زمینه خدمات امکان از دسترس خارج کردن برخی از آن‌ها وجود دارد که تاکنون نیز این اتفاق رخ داده و دسترسی‌هایی از سرویس‌های کاربردی تحریم شده است.
 
آذری جهرمی تصریح کرد: در چند ماه گذشته نیز شاهد تشدید برخی از تحریم‌ها بوده‌ایم که متناسب با آن نیز تدابیری صورت گرفته، اما در این میان بحث قطع کامل اینترنت مطرح نبوده و جای نگرانی ندارد.
 
وی با اشاره به اینکه در خصوص از دسترس خارج شدن برخی سرویس‌ها گفت: تدابیر لازم برای آن‌ها تا حد مقدور اندیشیده شده و در اسرع وقت در زمینه شبکه ملی اطلاعات، دستاورد‌های شرکت‌های داخلی و آمار چشمگیر آن اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به کانال ارتباطی سامانه ۱۹۵ برای بیان هرگونه شکایت و انتقاد در خصوص خدمات‌دهی شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه گفت: در تلاش هستیم سامانه ارتباط مردمی خود را تقویت کنیم و مشکلات منعکس شده را در این سامانه پیگیری کنیم.
 
آذری جهرمی در واکنش به عملکرد اپراتور‌ها در خصوص بسته‌های اینترنتی و یا سرویس‌دهی آن‌ها گفت: ما تلاش می‌کنیم که با آگاهی‌بخشی شرایطی را برای مشترکین فراهم کنیم که از حقوق خود آگاهی بیشتری داشته باشند و شرکت‌ها نیز وظایف خود را به درستی انجام دهند.
 
وی اظهار کرد: به طور مثال شرکت مخابرات فرایند قبوض خود را اصلاح کرده و مردم نیز این موضوع را بیان کردند که پاسخگویی در زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات روزبه روز در حال پیشرفت است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص پیامک‌های ارزش افزوده گفت: سرویس #۸۰۰* را راه‌اندازی کردیم و از این سامانه توانستیم بسیاری از حقوق مردم را به آن‌ها بازگردانیم که از نمونه آن می‌توان به ۳۵ میلیارد تومانی که در این زمینه کلاهبرداری شده و استرداد آن‌ها اشاره کرد.


منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین