کد خبر: ۱۶۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
واعظی:
رئیس دفتر رئیس جمهوری درباره شایعات جدایی جهانگیری از دولت، اظهار کرد: جناب آقای جهانگیری نقش شان هم در دولت یازدهم و هم دوازدهم یک نقش بسیار پررنگ و تعیین کننده است. هیچ وقت بحث استعفای ایشان مطرح نشده یا من نشنیده ام.
ناطقان: محمود واعظی ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره این که مجمع تشخیص اخیراً به عنوان یکی از مراجعی که مصوبات مجلس با آن تطبیق داده می شود، معرفی شده است و برخی اعضای دولت به این موضوع انتقاد داشته اند، گفت: قانون گذاری و مسیرش در کشور روشن است. این اتفاقی که افتاده هم بسیاری از حقوق دانان به آن انتقاد دارند و هم معاونت حقوقی رئیس جمهوری به آن انتقاد داشته است. فکر می‌کنم این موضوعی است که هرچه سریعتر باید به آن رسیدگی شود. این روشی که اخیرا در پیش گرفته شده است باعث رکود در تصمیم گیری و معطل شدن کارها می شود.

وی درباره جزئیات نهایی شدن بسته حمایتی دولت از اقشار کم درآمد، اظهار کرد: در ارتباط با اینکه ما در شرایط فعلی بتوانیم از همه ابرازهای مان استفاده کنیم برای اینکه با مشکلات اقتصادی طبقه ای که این گرانی های اخیر روی زندگی شان تاثیر گذار بوده، برنامه ریزی های مختلفی شده از جمله اینکه بسته های حمایتی برای شان در نظر گرفته شود که امروز همه ابعاد آن خوشبختانه بررسی و تصویب شد و امیدوارم کمیته ای که مسئولیت اجرایی آن را دارد و وزارت کار که مسئولیت نهایی اجرایی اش را بعهده دارد، پس از انجامش گزارشی را خدمت مردم ارائه کند.

 واعظی درباره احتمال رای اعتماد گرفتن وزرای پیشنهادی مجلس، اظهار کرد: کاری که در دولت انجام شد و مطالعاتی که شخص رئیس جمهور انجام دادند و کاری که گروه های صاحب نظر در این زمینه انجام دادند این بود که تلاش بر این شد که در وضعیت موجود کشور و با توجه به مشکلاتی که داریم، بهترین ها انتخاب شوند و خوشبختانه از زمانی که اسامی را اعلام کردیم تا به امروز که جلسات متعددی با نمایندگان داشتند، پیشرفت های خوبی داشتند و امیدوارم که هر چهار وزیر رای آورند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری درباره شایعات جدایی جهانگیری از دولت، اظهار کرد: جناب آقای جهانگیری نقش شان هم در دولت یازدهم و هم دوازدهم یک نقش بسیار پررنگ و تعیین کننده است. هیچ وقت بحث استعفای ایشان مطرح نشده یا من نشنیده ام. اینکه ما بخواهیم در رسانه ها به شایعات توجه کنیم همان چیزی است که ماه هاست آمریکا و سایر کشورهایی که می خواهند روی ناکارامدی نظام سرمایه گذاری کنند یکی از کارهایشان این شایعات است و به نظرم این مطلب اصلا درست نیست و امروز هم نقش آقای جهانگیری تعیین کننده است، ایشان نفر دوم دولت است و وظیفه همه وزرا و همه اعضاء دولت این است که با ایشان هماهنگ باشند.

واعظی همچنین در پاسخ به سوالی درباره دلیل انتخاب شریعتمداری برای تصدی مجدد پست وزارت در دولت، گفت: کسی که مسئولیت دارد هم طرفدار دارد هم مخالف، ولی فراموش نکنیم که جناب شریعتمداری یکی از وزرای قوی ما هستند و هم در دولت اصلاحات کار کردند و عملکردشان روشن است
، در دولت یازدهم معاون اجرایی بودند و منشاء خدمات بسیار شدند،  در یک سال گذشته با همه تلاطم هایی که بوده کا خود را انجام دادند بنابراین ما باید از افراد با تجربه و موثرمان چه داخل و چه خارج از کابینه مخصوصا در شرایط فعلی استفاده کنیم. این جابه‌جایی هم که به تشخیص رئیس جمهوری بوده برای بهبود کار انجام شده است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه سخنان اخیر جهانگیری درباره این که وی توان عوض کردن منشی خود را هم نداشته، چطور ارزیابی می کند، گفت: من نمی دانم شما با دو سوال می خواهید چه چیزی را اثبات کنید. شما اگر در آن مراسم بودید که گزارشش به ما داده شد، اینطور بوده که آقای شریعتمداری قبل از سخنرانی آقای جهانگیری صحبت کرده بودند و مفصلاً خواستار افزایش اختیارات بسیار بالای وزرا شده بودند و آقای جهانگیری آنجا گفتند که شما که آنقدر از ما اختیارات می خواهید - حالا چه به طنز چه غیر آن - مطرح کردند که ما اختیار عزل منشی خود را هم نداریم. اما شما که می دانید قدرت آقای جهانگیری چگونه است، مطبوعات از صحبت آقای جهانگیری در این شرایط استفاده و به ایشان جفا کردند، ما در سخنرانی های مان از کلام اینگونه که متکی بر تواضع یا نزدیک به طنز باشد زیاد استفاده می کنیم اما اینکه این جمله را بگیرند و براساس آن معرکه درست کنند، اساسش صحیح نیست.

واعظی تصریح کرد: اینکه در آینده کسی استعفا می دهد یا نه من هیچ اطلاعی ندارم اما آقای شریعتمداری در گذشته به هیچ وجه استعفا نداده بود و روز شنبه به دلیل این جابجایی باید استعفا می داد. ضمنا این که آقای آخوندی در سال گذشته استعفا نداده بود.

رییس دفتر رییس جمهور همچنین درباره رفع موانع حضور بانوان در ورزشگاه‌ها و علت محقق نشدن قول هایی که رییس جمهور در زمان انتخابات در این زمینه داده بود نیز عنوان کرد: آنچه که آقای روحانی چه در زمان انتخابات چه بعد از آن با مردم مطرح کردند که انجام دهند، در قول و قرارشان با مردم مصمم هستند، اینکه در یک شرایطی برخی از این موارد سریعتر انجام می شود و برخی با موانع مواجه می‌شود این به معنای عقب نشینی رئیس جمهور نیست به این معناست که اگر با مانعی برخورد می‌کنیم، باید آن را برطرف کنیم لذا من اینجا به مردم عزیز مان عرض می کنیم که به هیچ وجه آقای روحانی از قول و قرار خود با مردم عقب نشینی نمی‌کند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری در پاسخ به پرسشی درباره نقش جدید ربیعی در دولت، اظهار کرد: آقای ربیعی الان که وقت‌شان آزاد شده است، به بنده در دفتر رئیس جمهور برای برخی کارهایی که ما به دنبال آن بودیم نظیر ارتباط آقای رئیس جمهور با اقشار مختلف مثل دانشگاهیان و بخش خصوصی به این منظور که این روابط نزدیک تر بشود؛  کمک می‌کند.

وی افزود: ما از ایشان خواهش کردیم که مسئولیت برگزاری و هماهنگی این جلسات و مطالبی که آقای رئیس جمهور باید در این جلسات مطرح کنند را به عهده بگیرند.

واعظی در پایان درباره صعود تیم پرسپولیس به فینال جام باشگاه‌های آسیا، گفت: ما باید به اینگونه مسائل بیشتر بپردازیم و از تمام کسانی که در استادیوم حضور پیدا کردند تشکر می کنم. قطعا با مشکلاتی که پرسپولیس در این دوره در خصوص نقل و انتقالات پیدا کرده و نمی تواند بازیکن بگیرد، کار بسیار بزرگی کردند و ما باید از مربی فهیم شان برای مدیریت خوب در بازی های اخیر تشکر کنیم.


منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین