کد خبر: ۱۶۶۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: آمار ورود گردشگر خارجی در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 51 درصد افزایش یافت که طی سال های گذشته بی نظیر است.
ناطقان: علی اصغر مونسان شامگاه چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان ایلام اظهار داشت: سال گذشته در مجموع پنج میلیون و 100 هزار گردشگر خارجی وارد کشور شدند که اگر امسال به همین روند ادامه داشته باشد به آمار حدود هفت میلیون گردشگر خارجی دست پیدا می کنیم.
وی افزود: تفاوت نرخ ارز برای بخش های مختلف مشکلاتی را ایجاد کرد اما در امر صادرات و ورود گردشگر تاثیر مثبتی داشت و باعث شد بسته های سفر به شدت ارزان شود.
مونسان یادآور شد: با توجه به اقداماتی که آمریکا علیه جمهوری اسلامی انجام می دهد همه دستگاه ها موظف شدند تمهیداتی را بیاندیشند که کمترین آسیب به بخش های مختلف وارد شود بر این اساس در حوزه گردشگری اگر چه با کاهش ورود توریست های اروپایی مواجه شدیم اما با تمهیدات انجام شده در حوزه توریست منطقه ای رشد داشتیم.
وی افزود: توریست منطقه ای وارد شده به کشورمان بیشتر در حوزه توریست سلامت هستند که از توریست اروپایی گران تر است.
مونسان ابراز امیدواری کرد: اروپایی ها به تدریج متوجه شوند نوسان نرخ ارز ارتباطی با امنیت کشور ندارد و تعداد گردشگران اروپایی نیز در نیمه دوم به حالت عادی بازگردد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی اضافه کرد: در بخش صنایع دستی سال گذشته 500 میلیون دلار صادرات داشتیم که 250 میلیون دلار آن از مبادی گمرک و 250 میلیون دلار به صورت چمدانی و سوغات بوده است و تلاش می شود این میزان صادرات امسال به 2 میلیارد دلار برسد.
مونسان تاکید کرد: ایجاد اشتغال در محروم ترین نقاط کشور مهمترین مزیت صنایع دستی است که تحریم ناپذیر است و شرایط سخت کشور روی آن تاثیری ندارد.
به گفته وی رئیس جمهور بر خدمت رسانی به زوار تاکید دارند و تمامی دستگاه ها تلاش می کنند پذیرایی از زوار اربعین به بهترین شکل انجام شود.
مونسان تصریح کرد: راهپیمایی اربعین اقدام بزرگی است که کاستی هایی هم دارد و ساماندهی این جمعیت عظیم نیازمند هماهنگی هایی با کشور عراق است.
** نماینده ولی فقیه در استان ایلام نیز اظهار داشت: این استان به عنوان قدمگاه زائران اربعین حسینی فاقدحسینیه است و باید در این زمینه مورد توجه جدی قرار گیرد.
حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار افزود: استان ایلام در زمینه توسعه توریسم درمانی با توجه به هم مرز بودن با کشور عراق دارای ظرفیت بالایی است و باید با توسعه بیمارستان های استان در زمینه جلب گردشگران عراقی تلاش شود.
**استاندار ایلام نیز در این دیدار گفت: در مجموع 62 زائران اربعین مرزهای سه گانه از مرز مهران راهی عتبات عالیات شدند.
قاسم سلیمانی دشتکی اظهار داشت: تنها در شبانه روز گذشته 110 هزار نفر و امروز تا ساعت 10 صبح 70 هزار زائر از مرز مهران خارج شدند.
وی افزود: تا روز گذشته با توجه به مشکلات ارزی مجموع آمار زائران اربعین نسبت به سال گذشته کاهش داشت که با دستور رئیس جمهور مبنی بر تامین ارز زائران اربعین این آمار به سرعت در حال افزایش است.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در فاصله شش روز مانده به اربعین حسینی با استقبال استاندار ایلام، معاون استاندار و جمعی از مسئولان وارد استان ایلام شد.
علی اصغر مونسان در بدو ورود با حضور در مزار شهدای گمنام به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
وی همچنین از کاخ فلاحتی شهر ایلام بازدید و بازارچه دائمی صنایع دستی ایلام را افتتاح کرد.
حضور در نشست کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری و حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری سیمای مرکز ایلام از برنامه های سفر 2 روزه مونسان به ایلام است.
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین در برنامه زنده تلویزیونی قرارگاه اطلاع رسانی اربعین شهرستان مهران حضور یافته و خانه بومگردی این شهرستان را افتتاح می کند.
بازدید از کمپ عشایری شهرستان مهران از دیگر برنامه های مونسان در این سفر 2 روزه است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین