کد خبر: ۱۶۶۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۳
کربلایی درباره علائم حمله قلبی هشدار داد و نکاتی را برای زائران اربعین حسینی تشریح کرد.
ناطقان: شاهرخ کربلایی صالح فوق تخصص قلب و دبیر علمی کنگره تازه‌های آنژیوپلاستی اورژانس در حاشیه دومین کنگره تازه‌های آنژزیوپلاستی اورژانس در جمع خبرنگاران، با تأکید بر اینکه مردم باید علائم حمله قلبی را جدی بگیرند، گفت: افراد باید درد قفسه سینه را جدی بگیرند؛ در موارد بسیاری درد و احساس سنگینی در قفسه سینه مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد و بسیاری درد سینه را به درد معده مرتبط می‌دانند و از همین رو به آن بی‌توجهی می‌کنند.
 
وی تأکید کرد: توجه به درد قلبی و انتقال سریع بیمارانی که دچار سکته قلبی شده‌اند بسیار حائز اهمیت است، ما هرچه بیمارستان‌ها را مجهز کنیم و اورژانس بیماران را سریع به بیمارستان منتقل کند، اما درد قلبی مورد بی‌توجهی قرار گیرد، نمی‌توانیم در فرصت طلایی به داد بیماران برسیم.
تقش مهم نوار قلبی در تشخیص سکته
دبیر علمی کنگره تازه‌های آنژیوپلاستی اورژانس با بیان اینکه نوار قلبی نقش مهمی در تشخیص سکته قلبی دارد، گفت: فردی که از ناحیه فک تا ناف درد داشته باشد و این درد بیش از 10 دقیقه طول بکشد، باید مورد بررسی قرار گیرد.
 
 
وی با اشاره به برخی علائم سکته قلبی گفت: تنگی نفس ناگهانی، احساس درد در قفسه سینه، سوء هاضمه، عرق سرد می‌تواند از علائم سکته یا حمله قلبی باشد. در بیمارانی که سابقه قبلی دارند، اگر درد شبیه دردهای قبلی باشد فرد باید به آن توجه ویژه داشته باشد.
توصیه‌های پزشکی به زائران اربعین حسینی
وی با توصیه به زائران اربعین حسینی گفت: زائران اربعین حسینی باید به علائم حمله‌های قلبی توجه داشته باشند و در صورت مشاهده علائم ذکر شده حتما به یکی از پایگاه‌های امدادی در مسیر راهپیمایی مراجعه کنند؛ ما توصیه نمی‌کنیم بیمار قلبی بدون نظر پزشک به پیاده‌روی اربعین برود. زائرانی که مبتلا به بیماری قلبی هستند، در صورتی می‌توانند پیاده‌روی کنند که قبلا تست ورزش داده باشند و براساس نظر پزشک از روی تست ورزش، توانایی پیاده‌روی را داشته باشند به همین دلیل توصیه نمی‌کنیم بیماران قلبی پیاده‌روی کنند.
 
وی افزود: اگر بیمار قلبی قصد شرکت در راهپیمایی اربعین را داشت، توصیه می‌کنیم بیشتر مسیر را با وسایل نقلیه طی کند؛ همچنین بیماران قلبی باید داروهای خود را همراه داشته باشند و لیست اسامی آن را بنویسند و همراه خود ببرند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین