کد خبر: ۱۶۷۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰
'اسحاق جهانگیری' معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران درتماس تلفنی با 'برهم صالح' رئیس جمهوری عراق، از میزبانی بسیار خوب ملت و دولت عراق از زائران اربعین و از جمله ایرانی ها تشکر کرد.
ناطقان: معاون اول رئیس جمهوری و رئیس شورای عالی مشترک روابط ایران و عراق که جهت شرکت در مراسم اربعین در نجف بسر می برد، در تماس تلفنی با برهم صالح رئیس جمهوری عراق گفتگو کرد. 

جهانگیری در این گفتگو، تشکر و قدردانی دولت و ملت ایران از دولت و ملت عراق بخاطر میزبانی از زائران اربعین را به صالح ابلاغ کرد.

وی همچنین بار دیگر انتخاب برهم صالح بعنوان رئیس جمهوری جدید عراق را تبریک گفت و برای وی، دولت و ملت عراق توفیق در تحقق خواسته های ملت عراق را آرزو کرد. 

معاون اول رئیس جمهوری همچنین با اشاره به روابط عمیق سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی میان دو کشور ابراز امیدواری کرد: مناسبات میان ایران و عراق هر چه بیشتر و در همه ابعاد توسعه یابد.

جهانگیری همچنین از برهم صالح برای سفر به ایران دعوت کرد که مورد استقبال رئیس جمهوری عراق قرار گرفت. 

برهم صالح نیز در این گفتگوی تلفنی از حضور معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران در جمع زائران اربعین حسینی در عراق ابراز خرسندی کرد.

رئیس جمهوری عراق با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز مراسم میلیونی اربعین، اظهار امیدواری کرد روند برگزاری خوب این مراسم ادامه یابد. 

صالح گفت: دولت و مسئولان عراقی کمک به هر چه بهتر برگزاری مراسم اربعین را وظیفه و افتخار خود می دانند. 

رئیس جمهوری عراق افزود: ایران و عراق دو کشور همسایه و دوست هستند که روابط تاریخی با یکدیگر دارند و ما امیدواریم در این دوره شاهد تعمیق و گسترش هر چه بیشتر روابط درهمه زمینه ها باشیم. 

صالح همچنین با تشکر از دعوت جهانگیری از وی برای سفر به ایران، ابراز امیدواری کرد در اولین فرصت به ایران سفر و با مقامات جمهوری اسلامی بویژه حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کند. 

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین