کد خبر: ۱۶۷۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص حواشی اخیر میان ایران و دانمارک و احضار سفیرمان در آن کشور تصریح کرد: همین امروز آقای رییس جمهور از وزارت امور خارجه خواستند این موضوع رسیدگی شود.
ناطقان: محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، در حاشیه جلسه هیات دولت، با حضور در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی درباره ارزیابی از وضعیت خدمت رسانی به زائران اربعین اظهار داشت: من از مرز چذابه و شلمچه بازدید داشتم و دیدم که وضعیت نسبت به سال گذشته خیلی بهتر شده بود. همان طور که از قبل اعلام کردیم ستاد اربعین را حدود هفت الی هشت ماه قبل تشکیل دادیم و طی این مدت در ایلام، خوزستان و تهران مشغول به فعالیت هستند. بیش از 30 ارگان مختلف درگیر هستند و گزارشات را اعلام کرده‌اند.

وی ادامه‌ داد: همه ملت ایران و همه شیعیان وقتی بحث اربعین و زیارت امام حسین (ع) می‌شود با همه وجود خود در این راه گام بر می دارند، ما وظیفه خود می دانیم که در این مسیر انجام وظیفه کنیم. البته باید قبول کرد که هنوز اشکالاتی وجود دارد اما نباید کارهای صورت گرفته را نادیده بگیریم و روی مشکلات این همه تبلیغ شود. نباید یک اشکال 40 ساعته را بزرگ کرد.

واعظی گفت: ما به عنوان دولت نه به عنوان کار اداری بلکه به عنوان کار اعتقادی وارد شدیم. جابجایی دو میلیون نفر کار بزرگی است که باید از مردم ایران و مردم عزیزمان در استان ایلام و خوزستان تشکر می‌کنم.در مراسم اربعین امسال مشکلی کمتر از 24 ساعت در حوزه ارز ایجاد شد. حدود یک هواپیمای اختصاصی از کارکنان بانک به نجف و کربلا رفتند حدود 50 ـ 60 نفر به شلمچه و 40 نفر به چزابه رفتند از سوی دیگر نزدیک 70 نفر به مهران رفتند. من روز پنجشنبه‌ دیدم که صف به آن معنا نیست و کسی که از مرز خروج می‌کند بلافاصله پولش را دریافت می‌کند.

رییس دفتر رییس جمهور در رابطه با بسته‌های حمایتی دولت، از اقشار کم درآمد نیز گفت‌: وزارت کار، تعاون و رفاه و همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور مسئول شدند تا در این حوزه گزارشاتی را آماده کنند تا در قالب بسته‌های کمک و جبران نیازمندی‌ها و مواد غذایی به کسانی که فکر می‌کنیم نیازمند هستند داده شود. فکر می‌کنم بتوانیم به نیمی از مردم کشورمان این بسته‌ها را ارائه کنیم. احتمالا از هفته‌ آینده اقدامات لازم برای ارائه این بسته‌ها انجام می‌شود.

وی در مورد اخباری مبنی بر پرداخت اضافه حقوق به کارمندان دولت، اظهار کرد: طبیعی است که افزایش حقوق کارمندان نیاز به قانون دارد. امیدوار هستیم در قانون بودجه که به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌کنیم اجازه آن را بگیریم. طبق روال این موضوع در فروردین ماه انجام می‌شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص حواشی اخیر میان ایران و دانمارک و احضار سفیرمان در آن کشور تصریح کرد: بلافاصله یعنی روز گذشته (سه‌شنبه) رییس جمهور دستور دادند تا بررسی کنیم که موضوع چیست. آن چه که در اخبار آمده است خیلی مشکوک است؛ در آستانه 13 آبان که تحریم‌های جدید ادعایی علیه ایران اجرایی می‌شود، برخی به دنبال این هستند که فضا را تغییر دهند. عده ای می‌خواهند به گونه‌ای در روابط ایران و اروپا و مذاکرات بر جام که به خوبی پیش می‌رود، خللی ایجاد کنند. به محض این که تحقیقات و بررسی‌هایمان در این زمینه انجام شد آن را اعلام خواهیم کرد.

واعظی درخصوص 13 آبان و فضاسازی آمریکایی‌ها برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران اظهار داشت: تلاش آمریکا فشار به ایران مردم و نظام است اما برای مقابله با آن، کمیته های مختلف تشکیل شده و همه مشغول برنامه ریزی هستند. برای همین هم بود که آقای رییس جمهور گفتند در 13 آبان هیچ اتفاقی نمی افتد.

رییس دفتر رییس جمهور خاطر نشان کرد: ما راه‌های مختلفی برای مقابله با تحریم های آمریکا پیدا کرده‌ایم و برای هر کدام از فشار و برنامه‌ریزی هایی که انجام شده است چه در رابطه با تجارت و حوزه نفتی و چه حوزه جابه جایی پول، خوشبختانه کمیته‌های مختلفی در وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها تشکیل شده است و خوشبختانه برنامه‌ریزی ها انجام شده است.

وی درباره موضوع spv (مبادلات بانکی ایران و اروپا) نیز گفت: این مسئله قطعا هفته آینده انجام می شود. مذاکره ما با اروپا مسیر خوبی را طی می کند. آخرین مذاکرات آن مربوط به پنجشنبه‌ گذشته است که در آلمان صورت گرفته است. در رابطه با مذاکرات ما با اروپا هم مسیر خوبی طی شده است و ما به هیچ وجه نسبت به این موضوع نگران نیستم. آن چه که در ارتباط با این موضوع در اخبار مطرح شده است، جنبه تبلیغات منفی دارد.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین