کد خبر: ۱۶۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۳
ملک‌زاده گفت: کبد چرب، شایع‌ترین مشکل کبدی است که ۳۰ درصد از افراد سطح کشور را درگیر می‌کند.
ناطقان: رضا ملک‌زاده رئیس کنگره و معاونت تحقیقات و نوآوری وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه اطلاعاتی دقیق از بیماری‌ و سرطان‌های دستگاه‌ گوارش داریم؛ در حال حاضر شایع‌ترین بیماری گوارشی در سطح کشور رفلاکس‌ معده است که حدود 20 درصد از ایرانی‌ها به آن مبتلا هستند. کبد چرب نیز شایع‌ترین مشکل کبدی است که 30 درصد از افراد سطح کشور را در درگیر می‌کند.

ملک‌زاده ادامه داد: یکی از مهم‌ترین بحث‌های کنگره امسال انتخاب بهترین روش برای درمان و پیشگیری از این 2 بیماری خواهد بود؛ همچنین سرطان‌های گوارش و کبد جزء شایع‌ترین سرطان‌های سطح کشور هستند؛ به طوری که از مجموع مبتلایان به سرطان 27 درصد به سرطان سیستم گوارش مبتلا هستند و به ترتیب سرطان معده با 12 درصد، سرطان روده بزرگ حدود 9 درصد و سرطان مری‌ با حدود 4 درصد شایع‌ترین آنها محسوب می‌شوند.

ملک‌زاده تصریح کرد: برنامه‌هایی مفصل برای این بیماری‌ها در کنگره در نظر گرفته‌ شده است چراکه در برخی مواقع تشخیص‌های زودرس‌ برای بیمار دردسرساز‌ می‌شود و باید روش‌های شناسایی بررسی شود تا بهترین آنها را انتخاب کنیم. پیشرفت‌های سریع علم باعث شده تا برای بیماری‌های لاعلاج راه‌های درمان پیدا شود، اما باید بدانیم که چگونه این روش‌ها را به کشور منتقل کنیم.

رئیس کنگره و معاونت تحقیقات و نوآوری وزارت بهداشت در خصوص کمبودهای دارویی در زمینه این بیماری‌ها اظهار کرد: خوشبختانه اقلامی که کمبود داشتیم به شدت کاهش پیدا کرده و با تسهیلات دولت امیدواریم که به موقع و به اندازه کافی دارو در داروخانه‌ها داشته باشیم.
120 کمبود داروی گوارش به 62 مورد کاهش یافته است

وی ادامه داد: برخی از داروهای جدید و گران قیمتی که در نسخه‌ها دیده می‌شوند  که در فارماکوپه‌ یا به اصطلاح‌ دارونامه ما وجود ندارد؛ اما کمبودهای‌ داروهای مهم و ضروری رو به کاهش است به طوری که از 120 مورد کمبود در هفته گذشته  به 62 مورد در این هفته کاهش پیدا کرد.

رئیس کنگره و معاونت تحقیقات و نوآوری وزارت بهداشت در خصوص تشکیل کنگره‌ای برای بررسی تخصصی سرطان مری‌ عنوان کرد: به طور کلی سرطان مری از سرطان‌هایی است که از گذشته در ایران، چین و آسیای مرکزی بسیار شایع بوده است و اصطلاحاً‌ به این محدوده کمربند آسیایی سرطان مری می‌گویند. خوشبختانه شیوع ابتلا به این سرطان به شدت کاهش پیدا کرده به طوری که در گذشته از هر 100 هزار نفر 100 نفر به این سرطان مبتلا می‌شدند و این عدد امروزه به 20 نفر کاهش پیدا کرده است؛ بنابراین با همکاری محققان چینی و همکارانمان‌ در منطقه گرگان و گلستان کنگره‌ای برای پیشگیری از این بیماری تشکل دادیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین