کد خبر: ۱۶۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهارکرد: فردا مراسم راهپیمایی 13 آبان از ساعت 9:30 الی 11:30 صبح در خیابان طالقانی تهران مقابل لانه جاسوسی و با سخنرانی سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
ناطقان: نصرت‌الله لطفی در نشست مطبوعاتی که امروز ظهر (شنبه) با حضور خبرنگاران برگزار کرده بود، در تشریح رویکرد و سیاست‌های راهپیمایی 13 آبان سال جاری اظهارکرد: در راهپیمایی امسال در کنار شعار همیشگی مرگ بر آمریکا،‌ شعار هیهات مناالذله، شعار مردم ایران خواهد بود که از آموزه‌های سالار شهیدان امام حسین (ع) است.

وی ادامه داد: در سالی که با عنوان چهل سالگی انقلاب اسلامی شناخته شده، شاهد هستیم که آمریکایی‌ها در ادامه سیاست خصمانه خود علیه مردم ایران تحریم‌های ظالمانه‌ای را علیه ملت ایران وضع کرده و ما در راهپیمایی 13 ابان با سر دادن شعار هیهات مناالذله بار دیگر تاکید می‌کنیم که ملت ایران همچنان ایستاده است، زیر بار ذلت نمی‌رود و بر موضوع استقلال و آزادی خود تاکید دارد.

وی با بیان اینکه 13 آبان با مصوبه مجلس به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام گرفته است، اظهارکرد: 13 آبان روزی است که بیانگر سه واقعه مهم تاریخی است. در این روز شاهد تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه توسط رژیم شاهنشاهی در سال 1343 هستیم، در 13 آبان 57 تعدادی از دانش آموزان به دست ارتش مزدور طاغوتی  به شهادت رسیدند و همچنین در 13 آبان 58 سفارت آمریکا به عنوان لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) تسخیر شد.

لطفی با بیان اینکه این سه واقعه تاریخی هر چند در ظاهر، سه رویداد متفاوت و مجزا به نظر می‌رسند اما هویت مشترک هر سه رخداد،‌ تجلی مبارزه با استکبار جهانی و عوامل آن است.

این مقام مسئول در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مراسم راهپیمایی 13 آبان سال جاری در شرایط ویژه‌ای برگزار می‌شود که مهم‌ترین ویژگی آن، قرارگیری این مراسم در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است،‌ خاطرنشان کرد: از دیگر سو، تحریم‌های ظالمانه دولت آمریکا حلقه اقتصادی را بر زندگی مردم ایران تنگ کرده و با افزایش قیمت‌ها زندگی روزمره‌ برای مردم سخت شده است،‌ اما با تمام این شرایط مردم ایران با حضور پررنگ خود در این راهپیمایی آمادگی خود را جهت ایستادگی در مقابل زیاده‌خواهی دولت احمق و بی مغز ترامپ و دیگر شرکای غربی و منطقه‌ای خود از جمله دولت دیکتاتور سعودی با سر دادن شعار هیهات مناالذله اعلام می‌کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به کارنامه سراسر سیاه آمریکا در دخالت در امور ایران در پیش و پس از انقلاب اسلامی و همچنین شرارت‌های آمریکا در منطقه اظهارکرد: در سال جاری در حالی به استقبال برگزاری مراسم یوم‌الله 13 آبان می‌رویم که ملت عاشورایی ایران، ماه حزن و اندوه شهادت امام حسین (ع) و یاران وفادارش را در محرم و مراسم پرشور اربعین حسینی پشت سر گذاشته‌اند.

لطفی با بیان اینکه زنگ استکبارستیزی در بیش از 105 هزار مدرسه در سراسر کشور ساعت 8 صبح 13 آبان نواخته می‌شود، ادامه داد: بیش از 4 هزار عوامل رسانه‌ای اعم از خبرنگار، تصویربردار و عکاس مراسم 13 آبان را در سراسر کشور پوشش خبری می‌دهند. در تهران نیز 120 خبرنگار و عکاس خارجی و بیش از 600 عکاس، ‌خبرنگار و تصویربردار داخلی این راهپیمایی را پوشش می‌دهند.

وی همچنین با بیان اینکه آثار باقی مانده لاشه هلکوپترهای سرنگون شده آمریکا در صحرای طبس در محل لانه جاسوسی به نمایش گذاشته خواهد شد، اظهارکرد: در راستای گرامیداشت مراسم 13 آبان مسابقه کتابخوانی با عنوان « چرا مرگ بر آمریکا » برگزار شده است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه راهپیمایی فردا منحصرا با شعارهای ضد استکباری و با پرهیز از هر نوع حاشیه‌سازی برگزار خواهد شد، گفت: تعدادی از شخصیت‌های سیاسی و نظامی کشور نیز در مراسم راهپیمایی 13 آبان در شهرها و استان‌های مختلف سخنرانی خواهند کرد که در این ارتباط می‌توان به سخنرانی آیت‌الله احمد خاتمی در کرمان، ضرغامی در مشهد، ‌صفارهرندی در قزوین، سردار اشتری اصفهان، منوچهر متکی شیراز، مهدی چمران اهواز، حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی در کرمانشاه، سردار نقدی در البرز و ... اشاره کرد.

وی گفت: فردا راهپیمایی 13 آبان با حضور اقشار مختلف مردم به خصوص دانش آموزان و دانشجویان در بیش از هزار شهر و بخش کشور با در دست داشتن پرچم‌های یا حسین (ع) و هیهات مناالذله برگزار می‌شود.


منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین