کد خبر: ۱۶۸۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: 724 درمان طلایی برای سکته‌های مغزی وجود دارد.
ناطقان: دکتر عباس پزشکی با بیان اینکه پس از بروز سکته مغزی با هر دقیقه تأخیر در درمان دو میلیون سلول عصبی از بین می‌رود، اظهار کرد: سلول‌های مغزی به کمبود اکسیژن خیلی حساس هستند.


وی ادامه داد: هنگامی‌که بیمار دچار علائمی همچون احساس ضعف و کرختی در صورت، بازو و پا و به خصوص هنگامی که سمت بدن فرد فلج (لمس می‌شود) مثل صورت، بازو و پا، عدم تعادل، سرگیجه، اختلال در صحبت کردن، اشکال در بلع، سوزن سوزن شدن دست و پا، احساس تاری دید در چشم‌ها، سردرد شدید و ناگهانی و... می‌شود باید به کد 724 سانتر نورولوژی و مغز و اعصاب بیمارستان عشایر خرم‌آباد انتقال داده و یا با اورژانس 115 تماس حاصل شود.


پزشکی اضافه کرد: سردرد شدید و ناگهانی، از دست دادن ناگهانی حافظه، بی‌اختیاری ادراری و مدفوعی، عدم توانایی در انجام حرکات ضعیف ممکن است، منشأ یک سکته مغزی باشد.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: در اورژانس بیمارستان عشایر متخصص مغز و اعصاب و سی‌تی اسکن وجود دارد که در فازهای اول سکته، انجام سی‌تی اسکن توصیه می‌شود و چنانچه در اولین تشخیص مشخص نشد، دوباره سی‌تی اسکن تکرار شود.


وی با بیان اینکه دو نوع سکته مغزی داریم که شامل سکته مغزی از نوع خونریزی دهنده و سکته مغزی از نوع غیرخونریزی دهنده است، عنوان کرد: با تشخیص به موقع این عارضه جلوی از بین رفتن بیشتر سلول‌های مغزی گرفته می‌شود و ضرورت دارد مردم نسبت به این علائم آگاه باشند.


پزشکی خاطرنشان کرد: برای سانتر جنرال بیمارستان شهید رحیمی چهار نورولوژیست مغز و اعصاب و در عشایر دو نورولوژیست مغز و اعصاب برای ارائه خدمات حضور دارند.






منبع: سلامت نیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین