کد خبر: ۱۶۸۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲
مقام انگلیسی:
سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس می‌گوید تصمیم آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران «مایه تأسف» است و لندن بدون توجه به تصمیمات واشنگتن، گسترش روابط تجاری با ایران را ادامه خواهد داد.
ناطقان: سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس می‌گوید تصمیم آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران «مایه تأسف» است و لندن بدون توجه به تصمیمات واشنگتن، گسترش روابط تجاری با ایران را ادامه خواهد داد.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا امروز دوشنبه 14 آبان از شروع اجرای دور دوم تحریم‌های پسابرجام خبر داد. پامپئو گفت که ۸ کشور چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه در فهرست کشورهای معاف از تحریم خرید نفت ایرانی هستند؛ این کشورها البته باید برای استفاده از این معافیت مشروط، میزان خرید نفت از ایران را به صورت قابل‌توجهی کاهش دهند.

آنطور که خبرگزاری روسی اسپوتنیک خبر داده، سخنگوی نخست‌وزیری انگلیس در واکنش به این اقدام آمریکایی‌ها گفته که انعقاد برجام در سال 2015 باعث شده بود که «دنیا جای امن‌تری شود.» سخنگو البته گفته که فقط تا وقتی که ایران به توافق هسته‌ای متعهد بماند، اروپا خود را به اجرای مفاد این توافق متعهد خواهد دانست.

این مقام انگلیسی در ادامه به روابط تجاری تهران-لندن در شرایط جدید پرداخته و گفته که شرکت‌های انگلیسی باید از موقعیت‌های تجاری موجود در بازار ایران «بهره ببرند» و گفته که دولت کشورش در حال کار بر روی اقدامات حمایتی برای پشتیبانی از شرکت‌های انگلیسی همکار ایران است.

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین