کد خبر: ۱۶۸۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹
لاوروف:
وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای اسپانیایی خود در مادرید افزود: «تصمیم آمریکا برای وضع تحریم‌ها علیه تهران، محدودیت‌هایی کاملا غیرقانونی و بسیار ناامیدکننده است».
ناطقان: «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) تأکید کرد، تحریم‌های آمریکا علیه ایران «کاملا غیرقانونی» است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای اسپانیایی خود در مادرید گفت: «ما امیدواریم تا با همکاری دیگر طرف‌های [باقیمانده در] برجام، ساز و کاری برای ادامه تعامل با ایران در میان تحریم‌های آمریکا ایجاد کنیم».

وزیر خارجه روسیه در ادامه افزود: «تصمیم آمریکا برای وضع تحریم‌ها علیه تهران، محدودیت‌هایی کاملا غیرقانونی و بسیار ناامیدکننده است».

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین تأکید کرد، برگزاری گفت‌وگوها در شرایطی که از زبان اولتیماتوم استفاده می‌شود، «غیرقابل قبول است».

لاوروف ادامه داد: «تحریم های آمریکا علیه تهران در نقض آشکار تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل انجام می‌گیرد و شیوه‌ای که این اقدامات اعلام و اجرا شد صرفا یک حس ناامیدی عمیقی بوجود می‌آورد».

فشار آمریکا بر سوئیفت غیرقابل قبول است

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از اظهاراتش به افزایش فشار واشنگتن بر سوئیفت اشاره کرد و گفت، فشاری که دولت آمریکا بر سامانه پیام رسان مالی بین‌المللی (سوئیفت) اعمال کرده تا با تحریم‌ها علیه موسسات مالی ایران همراهی کند، غیرقانونی و غیرقابل قبول است.

وی افزود: «در چهارچوب طرف‌های توافق هسته ای ایران (برجام)، سازوکارهایی در حال تدوین است تا ادامه اجرای مفاد این سند و بویژه اول از همه بخش‌های مربوط به روابط اقتصادی با ایران بدون مشارکت آمریکا میسر شود که البته این موضوع کوچکی نیست».

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین گفت: «کاملا مشخص است که چطور از روش‌های غیرقابل قبول و فشار بر عوامل اجرایی سامانه سوئیفت در این مسیر استفاده شده است... به هر حال کارشناسانی به طور فعال در این مسئله درگیر هستند و با توجه به درک نسبتا پایداری که در این خصوص بوجود آمده است می‌توان گفت که دستیابی به سازوکاری ویژه برای ادامه همکاری با ایران ممکن است».

وزرای خارجه و خزانه‌داری آمریکا روز دوشنبه در یک نشست خبری مشترک در زمینه بازگشت و آغاز دور دوم تحریم‌های این کشور علیه ایران مواضع دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا را بیان کردند.

آنها در این نشست ضمن اعلام رسمی هشت کشور معاف از تحریم‌های نفتی ایران مدعی شدند که 20 کشور واردات نفت خود را از ایران به صفر رسانده‌اند

منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین