کد خبر: ۱۶۸۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۴
در این مطلب شما را با دارویی طبیعی برای از بین بردن مو‌های زائد آشنا می‌کنیم.
ناطقان: اگر شما فکر می‌کنید که تنها راه خلاص شدن از مو‌های زائد بدن استفاده از اپیلاسیون درد آور و یا سوزاندن با لیزر است ما در اینجا شما را با دارویی طبیعی برای از بین بردن مو‌های زائد آشنا می‌کنیم.

مشکل رشد مو‌های زائد در زنان که از نظر علمی هیرسوتیسم نامیده می‌شود از حدود سن بلوغ شروع شده و محدوده به وجود آمدن آن‌ها در سراسر صورت، گردن، قفسه سینه، پشت، بازو و پا قرار دارد و این رشد مو در گروه سنی بین ۱۸ تا ۴۵ سال بیشتر است مشاهده میشود.

دلیل رشد بیش از حد مو افزایش سطح هورمون‌های مردانه در خون، آندروژن است. اگرچه همه زنان آندروژن تولید می‌کنند، اما افزایش بیش از حد سطح آن منجر به هیرسوتیسم می‌شود.

با استفاده از پوست گردو، مو‌های صورت در ابتدا به ندرت رشد می‌کنند و بعد از یک مدت به طور کامل ناپدید می‌شود. این نتیجه را می‌توان با تکرار استفاده از پوست گردو طی چندین ماه به دست آورد.

این راه درمانی روی هر نقطه از بدن قابل امتحان است.

روش آماده سازی و درمان:

تعداد زیادی پوست گردو را بسوزانید. خاکستر حاصل شده را داخل آب بریزید (یک قاشق غذاخوری خاکستر به همراه یک لیتر آب).

اجازه دهید مخلوط به دست آمده ۱۲ ساعت بماند.

یک پنبه را به این ماده آغشته کرده و به محل مو‌های زائد بزنید. این کار را چندین بار در روز (هر بار ۱۵ دقیقه) تکرار کنید.

البته چند روش طبیعی دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید ان‌ها را امتحان کنید.

• مصرف چای نعناع دوبار در روز به مدت ۵ روز می‌تواند سطح همورمون‌های جنسی مردانه را کاهش دهد.

• مخلوط ۳۰ گرم شکررا با ۱۰میلی لیترآب لیموی تازه در ۱۵۰ میلی لیتر آب حل کنید و خوب به هم بزنید وسپس آن را بر روی صورت روی مو‌های زائد بمالید به بعد از ۱۵ دقیقه صورت را با آب سرد بشویید و بعد به آرامی مالش دهید این کار را روزی یکبار در هفته انجام دهید.

• یکی دیگر از راه‌های درمانی که به کاهش رشد مو کمک می‌کند ریختن ۱۰ میلی لیتر آب لیمو تازه در ۴۰ میلی لیتر عسل و بعد از آماده شدن این را با پنبه و بر روی قسمت دارای مو‌های زاید مالیده و پس از ۱۵ دقیقه محل را بشویید این عمل رادوبار در هفته برای مدت دو هفته انجام دهید.

اگر رشد اضافی مو‌های صورت به دلیل مصرف بعضی دارو‌ها باشد، باید مصرف آن دارو را با صلاحدید پزشک مربوطه متوقف نمود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین