کد خبر: ۱۶۸۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:
سعیدی با اشاره به اینکه از آنجا که قوای دیگر در مدیریت رسانه ملی صرفا ناظر هستند سازمان دچار بازی‌های سیاسی شده است و این مسئله بودجه آن را نیز تحت‌شعاع قرار داده، افزود: همچنین صدا و سیما به دلیل حجم بالای پرسنل دچار یک از هم‌گسختگی شده است
ناطقان: محمد اسماعیل سعیدی با اشاره به اینکه رسانه ملی در محتوای بسیاری از سریال‌های تولیدی خود به دغدغه‌های مردم توجه نمی‌کند، گفت: مسئولان هنوز به این باور که صدا و سیما دانشگاه و رسانه‌ای ملی و حتی فراملی است نرسیده‌اند هرچند با توجه به دین و زبان مشترک ایران با کشورهای اطراف، فارسی‌زبان‌ها، عرب‌ها و قومیت‌های مختلف در تمامی منطقه خاورمیانه که شامل چندین کشور مستقل می‌شوند می‌توانند مخاطب تلویزیون ایران باشند اما اکنون اینگونه نیست.

رسانه ملی نمی‌تواند مخاطب جامعه خود را در سریال‌هایش تحت تاثیر قرار دهد چه برسد به مخاطب خارجی!

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از شبکه‌های ماهواره‌ای سریال‌های خود را با هدف تاثیرگذاری بر مخاطب خارجی و مشخصا مخاطب ایرانی می‌سازند و این مسئله شامل فیلم‌های هالیوودی نیز می‌شود اما صدا و سیمای ایران حتی نمی‌تواند مخاطب جامعه خود را در سریال‌ها و برنامه‌هایش تحت تاثیر قرار دهد چراکه محتوا و ظاهر این برنامه‌ها با زندگی واقعی مردم و آنچه در جامعه با آن درگیر هستند تفاوت بسیاری دارد.

هزینه بالای پرسنل رسانه ملی بر تولید آثار کیفی کاهش چشمگیری گذاشته

وی با اشاره به اینکه از آنجا که قوای دیگر در مدیریت رسانه ملی صرفا ناظر هستند سازمان دچار بازی‌های سیاسی شده است و این مسئله بودجه آن را نیز تحت‌شعاع قرار داده، افزود: همچنین صدا و سیما به دلیل حجم بالای پرسنل دچار یک از هم‌گسختگی شده لذا باید در ساختار و نیروی انسانی خود تجدیدنظر کند تا بتواند با کاهش هزینه‌ها برنامه‌های کیفی‌تری تولید کند چراکه امروز هزینه پرسنل بودجه را برای تولید آثار کیفی کاهش چشمگیری داده است.

رسانه ملی مانند شبکه‌های "فارسی‌وان" و "من و تو" به مسئله مهمی همچون ذائقه‌سازی ورود کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عدم داشتن خلاقیت و فاصله نویسندگان و کارگردانان با بطن جامعه را یکی دیگر از علل دوری محتوای بسیاری از سریال‌های تولیدی با دغدغه‌های مردم دانست و گفت: رسانه ملی باید ذائقه جوان و نسل امروز را درک کنند و مانند شبکه‌های خارجی به مسئله مهمی همچون ذائقه‌سازی ورود کند چراکه آن‌ها توانستند ذائقه مخاطب ایرانی را تشخیص و سپس تغییر دهند!
منبع: خانه ملت
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین