کد خبر: ۱۶۹۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
گروه انصارالله یمن امروز (پنج‌شنبه) پادگان نظامی ارتش وابسته به دولت مستعفی یمن در تقاطع استان مرزی الجوف را با موشک بالستیک هدف قرار داد.
ناطقان: شبکه المسیره وابسته به انصارالله یمن گزارش داد، یگان موشکی انصارالله پادگان مزدوران وابسته به ائتلاف سعودی را در استان الجوف در مرزهای مشترک با عربستان با موشک بالستیک از نوع بدر ۱ p هدف گرفت.

این در حالی است که امروز جنگنده‌های ائتلاف سعودی حملات متعددی را به استان الحدیده در غرب یمن را بمباران کردند.

یک منبع نظامی در وزارت دفاع در صنعا به اسپوتنیک گفت: جنگنده‌های ائتلاف سعودی ۳۵ حمله به منطقه کیلو ۱۶ و خیابان خمسین در شهرستان الحالی در شرق الحدیده داشتند.

با پیشروی نیروهای دولت مستعفی یمن علیه مواضع انصارالله که با حمایت حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان انجام می‌شود، نبرد بر سر بندر حدیده شدت گرفته است.

از زمان شدت گرفتن عملیات تهاجمی نیروهای مزدور به حومه شهر از پنج‌شنبه گذشته، گزارش می‌شود که بیش از ۱۵۰ نفر کشته شده‌اند.

بندر حدیده یک مجرای حیاتی برای میلیون‌ها نفری است که در معرض قحطی هستند.

حداکثر ۸۰ درصد تدارکات انسان دوستانه، سوخت و کالاهای تجاری از طریق این بندر وارد می‌شود. مقام‌های سازمان ملل اخطار داده‌اند که اگر این بندر آسیب ببیند، ویران یا مسدود شود، عواقب آن برای مردم فاجعه بار خواهد بود.

یمن در جنگی که در سال ۲۰۱۵ اوج گرفت خسارات زیادی دیده است. در آن سال بعد از آنکه نیروهای حوثی بخش اعظم غرب کشور را گرفتند و عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی را مجبور به تبعید کردند، ائتلافی از کشورهای عربی به رهبری عربستان وارد جنگ شد.

این نبردها و انسداد نسبی یمن توسط این ائتلاف ۲۲ میلیون نفر را به کمک‌های انساندوستانه وابسته کرده، باعث ایجاد بزرگترین وضعیت اضطراری از نظر کمبود آذوقه شده و به شیوع گسترده وبا - ابتلای ۱.۱ میلیون نفر - منجر شده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین