کد خبر: ۱۶۹۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰
برخی همواره از سیرنشدن بعد از خوردن غذا شکایت دارند، این مساله به جز غذا به برخی عوامل دیگر نیز وابسته است.
ناطقان: احساس گرسنگی به صورت فیزیولوژیکی نیاز به کالری، آب، و نمک است و توسط ترکیبی از این عوامل هدایت می شود.

دریافتن اینکه چرا نمی توانید اشتهای خود را کنترل کنید بسیار مهم است، چون این گرسنگی اضافی می تواند از نظر جسمانی و روانی به شما آسیب برساند و BMI بدنتان را به جایی بفرستد که دیگر سلامت نیست.
مضرات کم‌آبی بر بدن

زمانی که وقتی مقداری از آب بدن شما کم می شود ممکن است آن را با احساس گرسنگی اشتباه بگیرید، در حالی که باید آب بنوشید،‌ این اشتباه در هیپوتالاموس؛ قسمتی از مغز که گرسنگی و تشنگی را کنترل می کند،‌ اتفاق می افتد.

وقتی کم آبی بدن اتفاق می افتد، در هیپوتالاموس مشکل خط روی خط به وجود می آید و زمانی که واقعا نیاز به تنها یک لیوان آب دارید، مجبورتان می کند یک بسته چیپس باز کرده و بخورید.

از این رو بالا نگه داشتن سطح مایعات بدن جلوی این اتفاق را می‌گیرد پس هر روز صبح را با نوشیدن یک لیوان آب شروع کنید. اگر احساس گرسنگی می کنید و آن روز زیاد آب ننوشیده اید، ابتدا یک لیوان آب بنوشید و 15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا ببینید همچنان گرسنه هستید یا خیر.
مضرات خطرناک خواب ناکافی

بعد از یک خواب کم و ناکافی بیشتر دچار خستگی خواهید شد. در این حالت سیستم بدن شما برای مقداری انرژی بی تابی می کند و حتی اگر واقعا گرسنه هم نباشید میل به کربوهیدرات های شیرین را تحریک می کند، سعی کنید هر شب 7 تا 8 ساعت بخوابید، تا سطح انرژی و هورمون های خود را به اندازه ی طبیعی برسانید.
تند غذا نخورید

زمانی که یک تکه کیک شکلاتی را در عرض چند ثانیه می‌خورید فرصتی برای چشیدن آن نخواهید داشت و همین سرعت عمل باعث می‌شود چند دقیقه بعد دوباره احساس گرسنگی کنید  زیرا طعم آن را به‌درستی نچشیده اید، به عبارتی، تند غذا خوردن باعث می‌شود معده فرصت اعلام پر شدن به مغز را نداشته باشد و بنابراین شما به خوردن بیش از حد ادامه خواهید داد و دو ساعت بعد دوباره احساس گرسنگی خواهید کرد، اما کاری که باید بکنید این است که در کمال آگاهی و تمرکز غذا میل کنید.
ریزه‌خواری چاقتان می‌کند

ریز‌ه‌خواری یعنی خوردن در حالی که گرسنه‌تان نیست، معده به بزرگی یک مشت است. این عضو مانند کیسه‌ای است که به اندازه میزان مواد غذایی مصرف شده منبسط می‌شود و اگر هنگامی که معده خالی نیست باز هم مواد غذایی وارد آن شود، بزرگ‌تر می‌شود و اشتها فرد نیز افزایش پیدا می‌کند.برای مقابله با ریزه خواری به اندازه‌ای که سیر می‌شوید غذا میل کنید نه بیشتر. اگر برای وعده ناهار کم غذا می‌خورید و حدود ساعت ۱۷ دلتان ضعف می‌رود یک میان وعده سبک لازم دارید و همین میان وعده سبک معده شما را تا رسیدن زمان شام پر می‌کند.


اینفو چهارشنبه//علت گرسنگی در افراد چیست؟+اینفوگرافی
برچسب ها: غذا ، سیر نشدن ، اشتها
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین