کد خبر: ۱۶۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۳
یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در جلوگیری از برونشیت و سرماخوردگی مفید دانست.
ناطقان: شربت کرفس حاوی ویتامین A، گروه ویتامین‌های B،C ،E ، K، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، فسفر، فیبر، اسیدسیتریک، اسید فولیک، کلسیم، منیزیم، آهن، مس، فولاد، سلنیوم، منگنز، روی ، فلاونوئیدها و غیره است.

برای بررسی خواص این شربت و اینکه مصرف آن برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفتگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص شربت کرفس

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره مهم‌ترین خواص شربت کرفس اظهار کرد: این شربت تاثیری چشمگیر در کنترل اشتها، چربی سوزی، لاغری و تناسب اندام دارد، همچنین به دلیل وجود سدیم و پتاسیم موجب تعادل مایعات بدن، تصفیه خون، رفع غلظت خون و دفع سموم از بدن شما خواهد شد.

شربتی که تناسب اندام را برایتان به ارمغان می‌آورد/ این نوشیدنی سموم بدنتان دفع می‌کند
سایر خواص شربت کرفس

وی افزود: شربت کرفس برای مبتلایان به آرتریت (درد مفاصل)، آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی)، برونشیت، سرماخوردگی و افراد سیگاری مفید است. این شربت موجب رفع جوش و خارش بدن شده و از پوکی استخوان و آرتروز جلوگیری می‌کند، کاهش و کنترل قند، فشار و چربی خون از سایر خواص این معجون سحرآمیز است، در این بین پیشگیری از سکته مغزی و قلبی، رفع عفونت مجاری ادراری را نیز به سایر خواص این شربت اضافه کنید.

عظمایی ادامه داد: این شربت ضد نفخ و باد شکن است و خاصیت آنتی بیوتیکی دارد، همچنین به هضم غذا و درمان سندروم پیش از قاعدگی (PMS) نیز کمک می‌کند.

وی همچنین درباره منع مصرف بیان کرد: مصرف این شربت برای زنان باردار ممنوع است.

شربتی که تناسب اندام را برایتان به ارمغان می‌آورد/ این نوشیدنی سموم بدنتان دفع می‌کند
مواد لازم برای تهیه 2 لیتر شربت کرفس

عرق کرفس 1.5 لیتر

عرق شوید نیم لیتر

تخم کرفس 100 گرم

آب لیمو ترش تازه به اندازه لازم

در صورت در دسترس نبودن عرق شوید می توان 35 گرم از تخم شوید را به همراه نیم لیتر آب به مواد اضافه کرد.

عسل نیم کیلو گرم

طرز تهیه شربت کرفس

عرقیجات را باهم ترکیب کنید.

تخم کرفس را نیم کوب کنید و 3 تا 4 ساعت داخل این عرقیجات بریزید.

به مدت 5 دقیقه در حرارت ملایم بجوشانید.

بعد از متعادل شدن حرارت مواد را صاف کنید و عسل را مخلوط کنید تا قوام بیاید.

داخل شیشه بریزید.

برای تهیه یک لیوان از شربت کرفس، 3 تا 4 قاشق غذا خوری از این شربت را داخل یک لیوان آب بریزید و آب اضافه کنید. چند قطره لیموترش اضافه کرده و میل کنید. روزانه صبح، ظهر، عصر و شب قبل از خواب مصرف کنید.
برچسب ها: شربت ، کرفس ، دفع سموم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین