کد خبر: ۱۶۹۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
وزیران امورخارجه آمریکا و فرانسه ضمن دیدار با یکدیگر درباره موضوعات مختلف، ازجمله ایران، کره شمالی، بحران سوریه و تقویت ناتو رایزنی کردند.
ناطقان: همزمان با سفر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به پاریس برای شرکت در مراسم بزرگداشت پایان جنگ جهانی اول، مایک پمپئو و ژان ایو لودریان وزیران امورخارجه آمریکا و فرانسه نیز با یکدیگر دیدار کردند.

بنابر اعلام وزارت امورخارجه آمریکا، دو طرف در این دیدار درباره مسائل دوجانبه، شامل همکاری پاریس و واشنگتن برای حل مشکلات امنیتی جهان همچون تقویت ناتو گفت‌وگو کردند. آنها همچنین درباره خلع سلاح کره شمالی، مقابله با ایران در منطقه و حل سیاسی بحران سوریه رایزنی‌هایی داشتند.

فرانسه، به همراه انگلیس و آلمان سه متحد اروپایی واشنگتن به شمار می‌آیند که در سال 2015 به توافق هسته‌ای با ایران دست یافتند اما با خروج آمریکا از این توافق موافق نیستند.

دونالد ترامپ در ماه مه با ادعای این‌که تهران روح برجام را نقض می‌کند، اعلام کرد که واشنگتن از آن خارج و تحریم‌های آمریکا بار دیگر علیه ایران اعمال می‌شود.

فرانسه، انگلیس و آلمان به علاوه اتحادیه اروپا در این مدت تلاش کرده‌اند راهی برای نجات برجام بیابند و از ساز و کار مالی مستقل اروپا برای ادامه تجارت شرکت‌های اروپایی با ایران خبر داده‌اند.

برونو لومر وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه اخیرا گفته است که تحریم‌های آمریکا علیه ایران فرصتی برای اتحادیه اروپا است تا بتواند نهادهای مالی خود را مستقل از آمریکا ایجاد کند.

با این حال، آمریکا از تمامی کشورهای جهان، از جمله متحدان خود خواسته است تا برای تغییر رفتار جمهوری اسلامی به کمپین فشار حداکثری آمریکا بر ایران بپیوندند. واشنگتن تاکید می‌کند که هدف از تحریم‌هایش علیه ایران به صفر رساندن صادرات نفت این کشور است.

به گزارش ایسنا، این در حالی است که حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان به تازگی در واکنش به بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت که جمهوری اسلامی با افتخار تحریم‌ها را دور می‌زند و واشنگتن قادر نخواهد بود فروش نفت ایران را به صفر برساند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: پمپئو ، لودریان ، ایران
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین