کد خبر: ۱۶۹۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
نگهداری از گیاهان در خانه به پاکسازی و احیای هوای خانه کمک می کند. طی روز، گیاهان گازهایی که هوای تنفسی شما را آلوده می کنند، جذب می کنند. همچنین، آنها رطوبت هوا را افزایش می دهند.
ناطقان: افراد بسیاری درباره نگهداری از گیاهان در خانه‌ خود تردید دارند. با این وجود، نگهداری گیاهان در خانه می تواند برخی فواید سلامت جالب توجه را به همراه داشته باشد.

 به نقل از "استپ تو هلث"، لزومی ندارد خانه خود را با گیاهان مختلف پر کنید، اما قرار دادن چند گلدان در خانه و نگهداری از تنها یک گیاه کوچک در اتاق خواب می تواند به سود شما باشد.

این نکته را به خاطر داشته باشید که گیاهان هنگام شب دی اکسید کربن منتشر می کنند، از این رو، قرار دادن تعداد زیادی گلدان در اتاق خواب ایده خوبی به نظر نمی رسد.

با این وجود، در صورت نگهداری از تعداد مناسب، فوایدی که گیاهان در طول روز ارائه می کنند از آن حقیقت شبانه پیشی می گیرد.

گیاهان هوا را احیا و تمیز می کنند

نگهداری از گیاهان در خانه به پاکسازی و احیای هوای خانه کمک می کند. طی روز، گیاهان گازهایی که هوای تنفسی شما را آلوده می کنند، جذب می کنند. همچنین، آنها رطوبت هوا را افزایش می دهند.

آیا می دانستید که گیاهان می توانند هوای محیط را در تابستان خنک کرده و آن را در زمستان گرم‌تر نمایند؟ این موضوع درست است و اکنون با یکی دیگر از ویژگی هایی که نگهداری از گیاهان در خانه را ضروری می سازد، آشنا شده اید.

گیاهان به مطالعه و کار کردن شما کمک می کنند

نگهداری از گیاهان در خانه می تواند کمکی عالی برای زمانی باشد که در حال کار یا مطالعه هستید. گیاهان گزینه ای خوب برای کاهش سر و صداهای داخلی و خارجی هستند. این نکته به ویژه در فضاهای کوچک و بسته قابل توجه است.

اگر در خانه مشغول کار یا مطالعه هستید، گیاهان سر و صداهای خارجی که ممکن است بر تمرکز شما تاثیرگذار باشند را کاهش می دهند.

این یکی از بزرگترین فواید سلامت نگهداری از گیاهان در خانه است زیرا به احساس آرامش و راحتی بیشتر کمک می کند. این شرایط به شکل گیری احساسی بهتری در انسان کمک کرده و اجازه می دهد کار خود را با بهره‌وری بیشتری انجام دهید، در شرایطی که استرس را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

گیاهان میزان گرد و غبار در خانه را کاهش می دهند

آیا پس از تمیز کردن قسمت های مختلف خانه نشستن سریع گرد و غبار روی اشیا مختلف شما را آزار می دهد؟

با توجه به این که کجا و در چه شرایطی زندگی می کنید، ممکن است با نشستن گرد و غبار روی اشیا مختلف خانه خود مواجه باشید و از این رو، هرچه بیشتر مجبور به پاکسازی خانه خود باشید.

این که هر روز مجبور به تمیز کردن خانه باشید می تواند آزاردهنده بوده و تاثیر منفی بر خلق و خوی شما داشته باشد. در این شرایط نگهداری از گیاهان می تواند کمک بزرگی به بهبود این شرایط کند.

گیاهان می توانند گازهای آلاینده هوا را جذب کرده و هوای محیط اطراف خود را پالایش کنند که آلودگی هوا را کاهش داده و می تواند کاهش میزان گرد و غبار به میزان 20 درصد را موجب شود.

اگر به گرد و غبار آلرژی دارید، نگهداری از گیاهان در خانه می تواند کمک بزرگی برای شما باشد.

گیاهان اعتماد به نفس شما را تقویت می کنند

آیا می دانستید که نگهداری از گیاهان می تواند به تقویت اعتماد به نفس انسان کمک کند؟

این به دلیل اثر دیداری است که گیاهان دارند. خانه ای که در آن از گیاهان نگهداری می شود، زیباتر، خوشایندتر و دلپذیرتر به نظر می رسد. این به بهبود خلق و خو و اعتماد به نفس انسان کمک می کند.

شما باید از گیاهان به خوبی مراقبت کنید. شما باید نیاز آنها به آب و مواد مغذی را تامین کنید، آنها را در صورت نیاز هرس کنید، از سلامت آنها اطمینان حاصل کنید و هر گونه آفت که ممکن است به آنها حمله کند را از بین ببرید. از این رو، باید مسولیت پذیر بوده و افزون بر خود، همواره به فکر آسایش و رفاه گیاهان نیز باشید.

این شرایط نیز به بهبود سلامت و اعتماد به نفس انسان کمک می کند.

پس اگر اعتماد به نفس پایینی دارید، مراقبت از گیاهان را امتحان کنید و از تاثیر کمک به رشد و شکوفا شدن انها لذت ببرید. تمام این موارد به شکل گیری احساسی بهتر در شما کمک می کنند.

در حقیقت، نگهداری و مراقبت از گیاهان به نحوی مانند مراقبت از خودتان است. این می تواند یک روش درمانی خوب برای بازگرداندن اعتماد به نفس از دست رفته یا پایین شما باشد.

از گیاهان در خانه خود لذت ببرید

آیا گیاهی در خانه خود دارید؟ اگر به واسطه نیاز به مراقبت و مسولیت پذیری این کار را انجام نمی دهید، نمونه هایی که به مراقبت و توجه کمتر نیاز دارند را انتخاب کنید. از این طریق دیگر بهانه ای برای عدم نگهداری از گیاهان در خانه نخواهید داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین