کد خبر: ۱۶۹۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰
ماهی قزل آلا دارای پروتئین بالا و اسیدهای چرب امگا ۳ است. انواع مختلف ماهی قزل آلا در شمال اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام وجود دارد و در بسیاری از نقاط جهان مصرف می شود. ماهی قزل آلا یک گزینه عالی و بسیار سالم برای یک وعده غذایی بشمار می رود.
ناطقان: افزایش مصرف ماهی های چرب مانند ماهی آزاد، خطر ابتلا به چاقی، دیابت و بیماری های قلبی را کاهش می دهد. مصرف ماهی قزل آلا نیز از سطوح کلسترول سالم حمایت می کند. ماهی قزل آلا یک جایگزین فوق العاده برای منابع پروتئینی مانند مرغ یا گوشت گاو است. این ماهی حاوی پروتئین فراوان است اما مقدار چربی اشباع شده را کم می کند و باعث می شود که منبع ایده آلی برای حفظ وزن و یا شاخص توده بدنی باشد.

مطالعات اخیر در مورد ارتباط بین اسیدهای چرب امگا ۳ و بیماری های قلبی عروقی (CVD) نشان می دهند که مصرف این اسیدهای چرب با سلامت قلبی عروقی ارتباط بهتری دارند.

مصرف ماهی پخته یا آب پز سبب کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و نارسایی قلبی مرتبط می شود.

افرادی که مبتلا به بیماری تیروئید هستند در معرض کمبود سلنیوم هستند، این در حالیست که ماهی قزل آلا منبع خوبی از سلنیوم است.

ماهی قزل آلا می تواند به مغز و روند شناختی کمک کند. محققان دریافتند که مصرف بسیاری از مواد مغذی موجود در ماهی با کاهش خطر ابتلا به اختلالات عاطفی مانند افسردگی همراه است.

مصرف ماهی کاهش وابستگی حتی برای کودکان مبتلا به اختلالات خلقی و مسائل مربوط به رفتارهای ناهنجار بین ۴ تا ۱۲ ساله، مانند برخی از انواع اختلال بیش فعالی را در پی دارد.

مصرف ماهی قزل آلا در زنان باردارسبب افزایش سطح IQ کودک آنها می شود.






منبع: سلامت نیوز
برچسب ها: خواص ، ماهی ، قزل آلا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین