کد خبر: ۱۶۹۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
امروز داشتن پوستی صاف و شفاف در سنین بالا، دیگر یک رویای دست نیافتنی نیست و با پیشرفت علم و فناوری بویژه در شاخه پوست و مو، می‌توان پوستی چروکیده را صاف و شفاف و جوان کرد.
ناطقان: امروزه دیگر داشتن پوست صاف و شفاف حتی در سنین بالا، رویایی دست نیافتنی نیست و پیشرفت علم و فناوری به‌ویژه در شاخه پوست و مو،‌ افراد را قادر ساخته است تا پوست چروکیده را به پوست صاف و شفاف و جوان تبدیل کنند،‌ در این بین پیشگیری از ایجاد چین و چروک بهترین و ارزان‌ترین راه برای داشتن پوست جوان و شاداب است.

علل پیدایش چین و چروک

عللی مختلف در پیدایش چین و چروک صورت نقش دارند که ژنتیک یکی از مهم‌ترین آن‌هاست، برخی افراد به‌طور طبیعی پوستی مقاوم در برابر نور آفتاب و عوامل مخرب محیطی دارند که تا سنین بالا نیز در مقابل چین‌و‌چروک مقاومت می‌کند.

به عنوان مثال نژاد روس پوستی خوب و مقاوم نسبت به پیر شدن دارند و برعکس برخی نژاد‌ها خیلی زود و به‌سرعت در20 تا 30 سالگی دچار چین و چروک و شکستگی‌های پایدار می‌شوند،‌ نژاد ترکمن اغلب چنین پوستی دارند.

پس از نژاد عامل موثر دیگر در پیدایش چین و چروک، نوع پوست افراد است که این موضوع نیز اغلب ریشه ژنتیکی دارد. پوست‌های خشک شکننده‌تر از پوست‌های چرب است و از این رو زودتر دچار چین و چروک می‌شود. افرادی که زمینه آلرژی پوست یا درماتیت آتوپیک دارند اغلب دچار خشکی پوست هستند و باید مراقب پیدایش چین و چروک‌های زودرس باشند.

یکی از موثرترین اقدامات در پیشگیری از پیدایش چین و چروک زودرس چرب و مرطوب نگه‌داشتن این پوست‌هاست، پوست‌های چرب اغلب دیرتر دچار چین و چروک شده و نسبت به پیدایش سرطان‌های پوست نیز تا حدودی مقاوم‌تر هستند.

تاثیر اشعه فرابنفش بر شادابی پوست

از عوامل دیگر پیدایش چین و چروک صورت می‌توان به اشعه فرابنفش اشاره کرد چه منشأ آن نورخورشید باشد و چه لامپ‌های کابین‌های سولاریوم، همه افراد باید بدانند که هیچ عاملی برای پوست انسان مخرب‌تر از اشعه فرابنفش A و B نیست.

اشعه فرابنفش B موجب آفتاب سوختگی و پیدایش سرطان پوست می‌شود و اشعه فرابنفش A نیز موجب پیدایش چین و چروک پوست، برنزه شدن پوست و کمک به اشعه فرابنفش B در پیدایش سرطان پوست می‌گردد، این در حالی است که در اغلب کابین‌های سولاریوم از اشعه A برای برنزه شدن پوست، استفاده می‌کنند و این ادعا که فلان کابین سولاریوم اثر سرطان‌زایی ندارد، دروغی بیش نیست.

تاثیر خواب ناکافی و استرس بر سلامت پوست

عامل مضر دیگر برای جوانی و سلامت پوست، استرس‌های روحی و بی خوابی است، استرس روحی موجب پیدایش تغییرات هورمونی در بدن شده، رادیکال‌های آزاد در بدن تولید می کند و نتیجه تمام آنها پیدایش بیماری‌های قلبی عروقی و نیز چروک زودرس پوست است.







منبع: سلامت نیوز
برچسب ها: جلوگیری ، پیری ، پوست
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین