کد خبر: ۱۶۹۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸
نماینده مردم تهران:
طیبه سیاوشی گفت: بسیاری صاحب نظران نیز روند فعلی انتخاب شهردار را غیر دموکراتیک خواندند و مطرح شدن این تعداد اسامی را موجب به حاشیه رفتن بیهوده و صرف انرژی و هزینه و عدم بررسی‌ دقیق صلاحیت کاندیداهای شهرداری تهران دانستند.
ناطقان: طیبه سیاوشی شاه‌عنایتی با اشاره به کشمکش‌های غیرمعمول ایجاد شده در خصوص بحث انتخاب شهردار تهران، تأکید کرد: روال انتخاب شهردار باید دموکراتیک‌تر و شفاف‌تر شود به این نحو که حداکثر سه گزینه مطرح و رسانه‌ای و از همین سه کاندیدا برنامه‌های تخصصی اخذ و در کمیسیون‌های شورای شهر بررسی و نهایتا شهردار انتخاب شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعدد گزینه‌های شهرداری تا مطرح شدن حتی 30 گزینه، موجب افزایش حاشیه‎ها و عدم رسیدگی به اصل موضوع می‌شود؛ گفت: در حال حاضر حاشیه‌‎ها در انتخاب شهردار تهران بر متن غلبه داشته است.

وی با یادآوری اینکه انتخاب شهردار تهران امروز تحت الشعاع بسیاری از مسائل قرار گرفته که محلی از اعراب ندارد، افزود: تهران به لحاظ اهمیت، جمعیت، مسائل و مشکلاتی که دارد بسیار مورد توجه قرار دارد و شهرداری نیز با توجه به بودجه شهرداری و در اختیار داشتن امکاناتی از جمله ابزار رسانه‌ای مورد توجه گروه‌های مختلف است.

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: پیش از این تصور می‌شد که مسائل و مشکلاتی که در دوره‌‎های قبلی شورای شهر برای انتخاب شهردار وجود داشت در این دوره تکرار نخواهد شد اما به دلایل مختلف در حال حاضر نیز انتخاب شهردار شاهد بروز حاشیه‌های فراوانی هستیم که البته امیدواریم این مسائل فردا با انتخاب شهردار تهران پایان پذیرد.

روش فعلی انتخاب شهردار غیردموکراتیک است

سیاوشی شاه‌عنایتی مهم‌‎ترین نکته را تغییر پروسه کنونی انتخاب شهردار دانست و گفت: بسیاری صاحب نظران نیز روند فعلی انتخاب شهردار را غیر دموکراتیک خواندند و مطرح شدن این تعداد اسامی را موجب به حاشیه رفتن بیهوده و صرف انرژی و هزینه و عدم بررسی‌ دقیق صلاحیت کاندیداهای شهرداری تهران دانستند.

مشخص نیست این همه شایعه از کجا آب می‌خورد؟

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر اینکه البته پس از انتخاب شهردار باید همگان برای پیشبرد اهداف مشترک تلاش داشته باشند، گفت: مشخص نیست این همه حواشی از چه منبعی در فضای مجازی و رسانه‌ها پخش می‎شود ولی امیدواریم همانطور که هاشمی رئیس شورای شهر عنوان کرد فردا شهردار تهران به دور از هر حاشیه‌ای انتخاب و راهی ساختمان خیابان بهشت شود.

منبع: خانه ملت
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین