کد خبر: ۱۶۹۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶
پایگاه خبری روزنامه 'القدس العربی' چاپ لندن نوشت: ' توفیق العونی' سردبیر روزنامه تونسی 'الحریه ' و همکارش به دلیل بازداشت در داخل سفارت عربستان در تونس پس از طرح پرسشی درباره 'جمال خاشقچی' روزنامه نگار منتقد سعودی، از سفیر عربستان و رئیس دفترش شکایت کردند.
ناطقان: به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری روزنامه' القدس العربی' چاپ لندن، 'العونی' امروز سه شنبه به این رسانه گفت: روز 23 اکتبر / 1 آبان / طبق قرار قبلی با 'محمد بن محمود العلی' سفیر عربستان در تونس ملاقات داشتم و هنگامی که از وی درباره سرنوشت 'خاشقچی' سوال کردم ،سفیر از پاسخ دادن طفره رفت و وقتی با اصرار من به پاسخ به این سوال مواجه شد دستور بازداشت من و همکارم را در سفارت داد.

'العونی' افزود:' فهد منصور' رئیس دفتر سفیر نیز تلفن همراه و دوربین من و همکارم را توقیف و با ما بسیار توهین آمیز رفتار کرد که ما نیز به همین دلیل از هر دوی آنها به دستگاه قضایی شکایت کردیم.

'الهادی الحمدونی' وکیل 'العونی' گفت: توهین ،ضرب و شتم علنی و بازداشت شهروند تونسی بدون دلیل غیر قانونی است و جرم تلقی می شود و شکایت وی از سفیر عربستانی و رئیس دفترش در 29 اکتبر/ 7 آبان/ ثبت شد که به زودی رای دادگاه درباره آنها صادر خواهد شد.

مقامات سعودی پیش از این به قتل 'خاشقچی' اعتراف کرده بودند اما گفته بودند که به اشتباه در اثر مشاجره لفظی با چند تن از افراد کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسیده این در حالی است که محافل بین المللی روایت سعودی را نپذیرفتند.

سیاستمداران و حقوقدانان تونسی خواستار قطع رابطه کشورشان با رژیم آل سعود شده اند، رژیمی که شهروندان خود را بی دلیل می کشد و مرتکب جنایات ضد انسانی می شود. آنان همچنین درخواست خروج تونس از ائتلاف عربی به رهبری عربستان در یمن را نیز ارائه داده اند..
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین