کد خبر: ۱۶۹۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۶
سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: از ابتدای مهرماه تا 21 آبان ماه، 895 نفر در کشور دچار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن(CO) شدند و 37 نفر نیز بر اثر مسمومیت با این گاز، جان خود را از دست دادند.
ناطقان: پیرحسین کولیوند با اشاره به سرد شدن هوا در اکثر مناطق کشور گفت: علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شامل سردرد، تهوع، سرگیجه، سرفه، عدم تعادل و کاهش سطح هوشیاری است.

 وی از مردم خواست که از نصب آبگرمکن و بخاری گازی در اتاقی که در آن هوا جریان ندارد، خودداری و قبل از نصب آبگرمکن و بخاری حتما مسیر دودکش را بررسی کرده و از ایجاد پیچ و خم های زیاد در نصب دودکش پرهیز کنند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه سرد بودن لوله بخاری علامت کارکرد ناصحیح بخاری است، افزود: در صورتی که شعله آبگرمکن و بخاری، آبی رنگ نباشد، باید آن را جدی گرفت و مردم به محض مشاهده فردی که دچار گازگرفتگی شده، باید پنجره ها را باز کرده و پس از شناسایی و قطع کردن منبع نشت گاز، با اورژانس 115 تماس بگیرند.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین