کد خبر: ۱۶۹۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸
گونه دارکوب قهوه‌ای در شهرستان کوهرنگ توسط کمیته ملی ثبت، جمع‌آوری و ساماندهی گونه‌های حیات وحش ایران ثبت شد.
ناطقان: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گفت: از یک گونه جانوری مربوط به راسته دارکوب سانان (piciformes) با نام فارسی «دارکوب قهوه‌ای» و نام علمی Jynx torquil که توسط سعید حیدری دوستدار محیط زیست و عکاس طبیعت تصویر برداری شده بود، در کمیته ملی ثبت، جمع‌آوری و ساماندهی گونه‌های حیات وحش ایران ثبت شد.

شهرام احمدی، مکان ثبت و تصویربرداری از این گونه را شهرستان کوهرنگ عنوان کرد و افزود: این گونه مهاجر در فروردین ماه سال ۱۳۹۶ شناسایی و تصویربرداری شده که پس از طرح و بررسی توسط این کمیته، ثبت ملی شد.

وی درباره زیستگاه این پرنده اضافه کرد: معمولاً در باغ‌ها، میوه‌زارها، پارک‌ها و ردیف درخت کنار مزارع و در سوراخ‌های موجود در تنه درختان و شکاف ساختمان‌ها و امثال آن آشیانه می‌سازد. این مقام مسئول تصریح کرد: تنها خطری که این پرنده را تهدید می‌کند، انهدام زیستگاه‌هاست، بنابراین باید نسبت به حفاظت از مناطق زیستگاهی و انجام مطالعات در جهت شناخت بیشتر آن، بکوشیم.

احمدی گفت: این پرنده ۱۶ سانتیمتر طول دارد و رنگ پر و بال و ویژگی رفتاریش شبیه شبگردهاست همچنین به دلیل توانایی و سازگاریش در مخفی شدن مشکلات فراوانی در تشخیص و بررسی این پرنده به وجود می‌آورد و اغلب در حال تغذیه درون پوشش گیاهی نزدیک سطح زمین به سر می‌برد.

منبع: میزان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین