کد خبر: ۱۶۹۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵
مهدی محسن‌نژاد در 60 و علی‌اکبر حیدری در 97 کیلوگرم با شکست در نیمه نهایی کشتی فرنگی زیر 23 سال جهان از رسیدن به دیدار فینال بازماندند. علی ارسلان در 72 و مهدی ابراهیمی در 82 کیلوگرم نیز راهی گروه بازنده‌ها شدند تا برای رسیدن به مدال برنز تلاش کنند،حسین اسدی در 67 کیلوگرم نیز حذف شد.
ناطقان: در ادامه رقابت‌های ۵ وزن دوم کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان در بخارست رومانی، مهدی محسن‌نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم در دیدار نیمه نهایی برابر فومیتا از ژاپن با نتیجه سنگین 7 بر صفر شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.محسن‌نژاد برای کسب مدال برنز جهان فردا شب(چهارشنبه) به مصاف برنده مبارزه کشتی‌گیران آلمان و ارمنستان خواهد رفت.

محسن نژاد پیش از این در دور نخست استراحت کرد سپس در دور دوم برابر هلاری ماگیسالو از استونی ۸ بر صفر پیروز شد. وی در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی نیز برابر رضوان آرنات از رومانی با نتیجه ۸ بر صفر پیروز شد و به نیمه نهایی رسید.

 علی اکبر حیدری فرنگی‌کار وزن 97 کیلوگرم ایران نیز در دیدار نیمه نهایی برابر توئروئک از مجارستان با نتیجه 2 بر یک شکست خورد و او نیز از رسیدن به فینال بازماند تا تیم ایران در هیچ کدام از 10 وزن کشتی فرنگی،حتی یک فینالیست هم نداشته باشد.

حیدری پیش از این در دور نخست استراحت کرد سپس برابر مجیا کاستلو از هندوراس به سختی و با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. حیدری در دومین مبارزه نیز برابر یوتا نارا از ژاپن با نتیجه ۵ بر ۴ پیروز شد و به نیمه نهایی رسید.

*شانس ارسلان و ابراهیمی برای رسیدن به مدال برنز

علی ارسلان در وزن 72 کیلوگرم نیز که در دور نخست برابر  راماز زوئیدزه از گرجستان با نتیجه سنگین ۱۲ بر ۴ از گرجستان شکست خورده بود،با توجه به راهیابی حریفش به دیدار نهایی به گروه بازنده‌ها رفت تا ظهر فردا(چهارشنبه) برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند.

در وزن ۸۲ کیلوگرم نیز مهدی ابراهیمی در مبارزه نخست خود برابر داوید لوسونزی از مجارستان با نتیجه ۹ بر ۴ به برتری رسید. وی در دومین مبارزه و در مرحله یک هشتم نهایی نیز برهان آکبوداک قهرمان امیدهای سال ۲۰۱۷ جهان از ترکیه را ۲ بر ۲ شکست داد و به یک چهارم نهایی رسید. ابراهیمی برای رسیدن به نیمه نهایی به مصاف نیکو اوجوگ از رومانی رفت که با ضربه فنی شکست خورد و با توجه به فینالیست شدن حریفش راهی گروه بازنده‌ها شد تا برای رسیدن به مدال برنز ظهر فردا(چهارشنبه) کشتی بگیرد.

*اسدی تنها حذف شده 5 وزن دوم

اما در وزن ۶۷ کیلوگرم حسین اسدی پس از استراحت در دور اول در دور دوم برابر کوزوب از اوکراین با نتیجه ۱۰ بر ۲ شکست خورد و با توجه به شکست سنگین ۱۰ بر صفر این کشتی‌گیر اوکراینی در مبارزه دوم برابر حریف روس، اسدی از دور رقابت‌ها کنار رفت تا چهارمین حذف شده ایران در این رقابت‌ها باشد.

به گزارش ایسنا، در جریان رقابت‌های مقدماتی ۵ وزن نخست نیز میثم دلخانی در وزن ۶۳ و علی‌اکبر یوسفی در ۱۳۰ کیلوگرم امشب(سه‌شنبه) برای کسب مدال برنز به مصاف رقبایشان می‌روند. رضاخدری در ۵۵ ، چوبچیان در ۷۷ و مهدی فلاح در ۸۷ کیلوگرم نیز حذف شدند.

در حالی تیم ملی کشتی فرنگی امید ایران هیچ فینالیستی در 10 وزن این رقابت ها نداشت که تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان ایران نیز به تازگی در رقابت‌های جهانی بوداپست در 20 وزن هیچ فینالیستی نداشتند!

سرمربیگری تیم ملی کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال ایران بر عهده جمشید خیرآبادی است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین