کد خبر: ۱۶۹۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳
مصباحی مقدم:
عضو شورای فقهی بانک مرکزی گفت: درصدد کاهش یا افزایش سودبانکی نیستیم بلکه به دنبال منطقی‌سازی سود بنا به تغییرات مولفه‌های اقتصادی خواهیم بود. درنظر داریم سود را به نحوی تعیین و تکلیف کنیم که این میزان به تولیدات و تولیدکنندگان ما آسیب وارد نکند.
ناطقان: غلامرضا مصباحی مقدم، عضو شورای فقهی بانک مرکزی  و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره  آخرین تصمیم گیری های بانک مرکزی برای سودهای سپرده بانکی اظهار کرد: جلسه شورای فقهی بانک مرکزی فردا(23آبان) برگزار خواهد شد و پس از بررسی اعضا ، انتخاب هیئت مدیره و سایر انتصاب ها به بررسی میزان تغییرات سودهای بانکی  بنا بر دو عامل بانکداری اسلامی و شرایط اقتصادی خواهیم پرداخت .

وی افزود: اولین کاری که ما انجام خواهیم داد، تصویب دستورالعمل شورای فقهی بانک مرکزی است که این روند یک الی دو جلسه را به خود اختصاص می دهد.

بیشتر بخوانید: لزوم احیای سپرده‌های ۵ ساله در سیستم بانکی/ نظم مالی مشکلات بانک‌ها را حل می‌کند

عضو شورای فقهی بانک مرکزی بیان کرد: در صدد کاهش یا افزایش سود بانکی نیستیم بلکه به دنبال منطقی سازی سود بنا به تغییرات مولفه های اقتصادی خواهیم بود. در نظر داریم سود را به نحوی تعیین و تکلیف کنیم که این میزان به تولیدات و تولیدکنندگان ما آسیب وارد نکند.

وی در ادامه گفت: سود بانک باید تابعی از سود کالا و خدمات باشد و این موضوع باید به نحوی جزئی و دقیق بررسی شود تا کمترین آثار منفی را  به بازار کشور وارد نکند.

مصباحی مقدم تاکید کرد:اعمال تحریم ها بر اقتصاد کشور بی تاثیر نخواهد بود اما بسیار امیدواریم با راهکارها و موارد جایگزینی که دولت و بانک  مرکزی در نظر دارند ارتباط با بانک های کشورهای همسایه و سایر کشورهای در حال مبادله تجاری با ایران برقرار باشد.اگر این راه  به دقت و به موقع اجرایی شود آسیب هایی که آمریکا برای ایران ترسیم کرده است به هیچ عنوان عملی نخواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین