کد خبر: ۱۶۹۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
دونالد ترامپ طی پروازش به پاریس در گفت‌وگویی تلفنی با نخست وزیر انگلیس به شدت از او انتقاد کرده است.
ناطقان: روزنامه واشنگتن پست گزارش کرده، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا جمعه گذشته و طی پرواز به پاریس، با ترزا می، نخست وزیر انگلیس گفت‌وگوی تلفنی پرتنشی داشته و او را سرزنش کرده است.

گزارش شده است که ترزا می برای تبریک پیروزی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات میان‌دوره سنای آمریکا با ترامپ تماس گرفته اما ظاهرا با انتقاد شدید رییس جمهور آمریکا مواجه شده است.

طبق گزارش واشنگتن پست، ترامپ در این گفت‌وگوی تلفنی نخست وزیر انگلیس را به عدم اقدام کافی برای کنترل ایران متهم کرده و عملکرد او در مساله بریگزیت را زیر سوال برده است. گفته می‌شود که ترامپ همچنین از روابط تجاری اروپا و آمریکا نیز شکایت کرده است.

به گفته مقامات اروپایی و آمریکایی که از این گفت‌وگو مطلع شده‌اند، می و معاونانش به رغم داشتن تجربه رویارویی با انتقادات تند ترامپ، از این تماس تلفنی غافلگیر شده‌اند.

نخست وزیر انگلیس همواره تاکید داشته است که ایران به رغم خروج ترامپ از توافق هسته‌ای ایران و بازگرداندن تحریم‌ها علیه تهران، به تعهدات خود بر مبنای این توافق پایبند است.

قرار است می و کابینه‌اش امروز، چهارشنبه در نشستی به بررسی جزییات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بپردازند.

کاخ سفید هنوز درباره این گفت‌وگوی تلفنی اظهار نظری نکرده است.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین