کد خبر: ۱۷۰۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
یک متخصص چشم گفت: استفاده از تبلت و موبایل می‌تواند باعث خستگی چشم و در دراز مدت سبب بروز بیماری‌های مختلف شود.
ناطقان: عذرا حداد درفشی متخصص چشم اظهار کرد: سلامت چشم‌ انسان بیانگر رعایت مسائل بهداشت عمومی است زیرا به غیر از موضوعات ژنتیکی و خانوادگی، بی‌احتیاطی در حفظ سلامت چشم باعث بروز بیماری‌‌های مختلف در این عضو می‌شود.

وی ادامه داد: بر خلاف تصور مردم مصرف میوه‌‌هایی مانند هویج تاثیر زیادی بر تقویت بینایی و پیشگیری از بروز بیماری‌های چشمی ندارد زیرا مسئله مهم پیشگیری و نگهداری از چشم در برابر آسیب‌های مختلف است.

این متخصص چشم اضافه کرد: فردی که در خانواده‌اش سابقه ضعیف شدن چشم دارد ممکن است خود نیز در هر گروه سنی دچار بیماری‌های مختلف یا ضعیفی زودتر از موعد مقرر شود که این عارضه با عینک یا عمل‌های جراحی ساده قابل درمان است.

حداد درفشی تاکید کرد: امروزه سطح علمی چشم پزشکی در ایران بسیار خوب است و همه خدمات و عمل‌های جراحی همگام با سایر کشورهای پیشرفته در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور انجام می‌شود.

وی افزود: کودکان 4 سال باید برای چکاپ چشم به پزشک مراجعه کنند تا در صورت داشتن  عیوب انکساری و دیگر بیماری‌های چشمی درمان به موقع بر روی آنها انجام شود.

این متخصص چشم  اضافه کرد: در صورت استفاده بیش از حد و نزدیک نگه داشتن وسایل الکترونیکی مانند تلفن همراه و تبلت به چشم ممکن است  امواج آنها باعث آسیب به این عضو شود اما این مسئله هنوز به طور عمومی و صد در صد به اثبات نرسیده است.

حداد درفشی اظهار کرد: استفاده بیش از حد از تلفن همراه یا وسایل الکترونیکی می‌تواند باعث خستگی چشم و حتی در مواردی باعث خشکی چشم در اثر پلک نزدن شود و این موضوع باعث ضعیفی چشم و بروز بیماری‌های دیگر می‌شود.

وی گفت: سن ضعیف شدن چشم در ایران هیچ تغییری نکرده است و علت آن مراجعه والدین به پزشک برای چکاپ سلامتی چشم فرزندان است.

این متخصص چشم یادآوری کرد: ضعیف بودن چشم و بروز بیماری‌های چشمی می‌تواند بر اثر سوابق خانوادگی و ژنتیک باشد.
برچسب ها: ضعیف شدن ، چشم ، کودکان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین