کد خبر: ۱۷۰۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶
عراقچی:
معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان با تشریح آخرین تحولات مربوط به برجام و اجرای تعهدات کامل کشورمان نسبت به این توافق که بارها توسط اژآنس بین المللی انرژی اتمی مورد تائید قرار گرفته است گفت: ما در قبال این تعهدات انتظار داریم که مردم ایران از منافع این توافق بهره‌مند شوند.
ناطقان: سید عباس عراقچی در جریان سفر به ایتالیا با رئیس کمیسیون خارجی سنای ایتالیا دیدار و گفت‌وگو کرد.

«ویتو روزاریو پتروچلی» امروز در دیدار با معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان این که حمایت از برجام سیاست ایتالیاست گفت: توافق (برجام) به عنوان یک دستاورد مهم برای ثبات در جهان مورد تائید است و سنا ایتالیا از آن حمایت می کند.

رئیس کمیسیون خارجی سنا ایتالیا همچنین بر ضرورت گسترش همکاری‌های پارلمانی میان دو کشور تاکید کرد. در این دیدار، سید عباس عراقچی نیز با تشریح آخرین تحولات مربوط به برجام و اجرای تعهدات کامل کشورمان نسبت به این توافق که بارها توسط اژآنس بین المللی انرژی اتمی مورد تائید قرار گرفته است گفت: ما در قبال این تعهدات انتظار داریم که مردم ایران از منافع این توافق بهره‌مند شوند.
وی افزود: این مسئولیت

مستقیم اروپاست که با خروج آمریکا از این توافق بین المللی و نقض قطعنامه شورای امنیت گام های عملی برای برای حفظ برجام بردارد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با اجرای کامل تعهدات خود در قبال برجام، مسئولیت پذیری خود را به اثبات رسانده و لازم است در مقابل، اروپا اجازه ندهد که آمریکا از مسائل مالی و پولی به عنوان یک سلاح برای تحمیل یک جانبه گرایی خود بر جامعه بین المللی سوء استفاده کند.

سید عباس عراقچی همچنین در ادامه دیدارهای خود با مقامات ایتالیایی با قائم مقام وزارت امور خارجه این کشور اروپایی نیز رایزنی و گفتگو کرد.

خانم "الیزابتا بلونی" قائم مقام وزارت امور خارجه ایتالیا در دیدار با معاون سیاسی وزارت خارجه کشورمان اظهار کرد: شرکت‌های ایتالیایی به دنبال ادامه همکاری با طرف ایرانی خود هستند.

دولت های اروپایی برای رفع موانع موجود بر سر راه همکاری های دوجانبه با ایران جدی هستند.

قائم مقام وزارت امور خارجه ایتالیا گفت: اروپا در تلاش برای به حداقل رساندن ریسک تحریم شرکت‌های اروپایی و ایتالیایی طرف همکاری با ایران است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار  گفت: دلار به اسلحه‌ای برای تحمیل خواسته های نامشروع آمریکا به شرکای اروپایی‌اش تبدیل شده و در عمل حاکمیت ملی دولت های اروپایی را به چالش کشیده است.

بر اساس این گزارش عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشور، روز پنجشنبه در جریان سفر به رم مذاکراتی را نیز  با  "سباستیانو کاردی" مدیر سیاسی وزارت خارجه ایتالیا انجام داد. در این مذاکرات، درباره موضوعات مورد علاقه دو طرف از جمله همکاری های دوجانبه سیاسی، اقتصادی فرهنگی، برجام، مسایل منطقه‌ای و بین المللی رایزنی و گفت‌وگو شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین