کد خبر: ۱۷۰۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۹
حمله به یک اردوگاه در جمهوری آفریقای جنوبی که هزاران نفر از آوارگان این کشور را پناه داده است، منجر به کشته شدن دست کم 42 نفر و زخمی شدن ده ها تن دیگر شد.
ناطقان: به نقل از خبرگزاری رویترز، در این حمله که از پنجشنبه گذشته آغاز شده، مهاجمان اقدام به آتش زدن این اردوگاه کردند به طوری که هزاران نفر از ساکنان آن مجبور به فرار شدند.

این اردوگاه که در شهر آلیندائو در 300 کیلومتری شرق بانگی پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی قرار دارد، بیش از 20 هزار نفر از آوارگان این کشور را در خود جای داده است.

یک عضو شورای شهر آلیندائو گفت که تاکنون اجساد 42 تن پیدا شده و جستجو برای یافتن دیگر قربانیان ادامه دارد. وی همچنین اظهار داشت که این اردوگاه کاملا سوخته است.

جمهوری آفریقای جنوبی پس از برکناری «فرانسوا بوزیزه» رئیس جمهوری وقت آن کشور در سال 2013، صحنه درگیری‌های شدید میان گروه سلکا و شبه نظامیان ضد بالاکا بوده که به موجب آن هزاران نفر کشته و حدود یک میلیون نفر آواره و بی‌خانمان شده‌اند.

این درگیری‌ها زمانی آغاز شد که شبه‌نظامیان ضد بالاکا در تلاش برای سرنگون کردن دولت جمهوری آفریقای مرکزی به پایتخت حمله کردند.

فرانسه 2 هزار نیروی نظامی در جمهوری آفریقای مرکزی مستقر کرده که آنها در پیشگیری از حملات مسلحانه ناتوان بوده‌اند.

با وجود اینکه سال 2016 میلادی انتخابات ریاست جمهوری برای پایان دادن به خونریزی ها برگزار شد، این کشور صحنه بحران های پی در پی بوده است.

همچنین سال گذشته یک توافق صلح میان دولت و گروه های شورشی امضا شد که در پایان دادن به خشونت ها موفق نبود.

جمهوری آفریقای مرکزی و مستعمره پیشین فرانسه از فقیرترین کشورهای جهان محسوب می شود.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین