کد خبر: ۱۷۰۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
الفت گفت: 40 درصد دعاوی خانوادگی در استان تهران رخ می‌دهند که 30 درصد آنها را می‌توان با مراکز مشاوره کاهش داد.
ناطقان: محمدباقر الفت در مراسم رونمایی از سامانه تصمیم در طرح کنترل و کاهش طلاق گفت:‌ دعاوی در خانواده‌ها رو به افزایش است و احتمال اینکه این دعاوی به طلاق منتهی شود بیشتر شده است.

وی ادامه داد:  اغلب اختلافات عمدتاً به دعوا، درگیری‌های ریشه‌ای، طلاق و دعواهای خانوادگی تبدیل می‌شود که به دلیل مطالبه نفقه ، مهریه و ... به دادگاه‌ها کشانده می‌شوند.

الفت گفت:‌در سنوات اخیر پیوندها در جامعه بگونه‌ای نیست که اجازه مداخله بزرگترها و ریش سفیدها برای حل اختلافات داده شود و امروز در تهران زوجیت‌هایی رخ می‌دهد که هیچ سنخیت و آشنایی عمیق از خانواده‌های یکدیگر ندارند و در نتیجه پس از مدتی اختلافات فرهنگی و سلیقه‌ای نمایان می‌شود.

معاون پیشگیری از وقوع  جرم قوه قضائیه  گفت: از طرفی گاهی امکان مساعدت و برخورد مؤثر بزرگ‌ترها و ریش سفیدها به سازش ختم نمی‌شود به همین دلیل ترجیح می‌دهیم که به صورت تخصصی مشاوره‌ها به این امر بپردازند.

وی ادامه داد: در دادگاه‌های خانواده به دلیل کثرت کار و نداشتن علم و اطلاعات در حوزه روانشناسی، جامعه‌شناسی و مددکاری در مدت 5 یا 10 دقیقه امکان مساعدت برای حل مداخلات بدون صدور حکم وجود ندارد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون حمایت از خانواده به این نتیجه رسیده‌ایم که در کنار دادگاه خانواده، قوه قضائیه مکلف شود مراکز مشاوره تخصصی ایجاد شود و پس از انجام سازش ماهانه یا هر دو فصل یکبار زوجین ارتباطشان را با مشاوره قطع نکنند.

الفت گفت:‌به همین منظور 6 مرکز غربالگری در تهران راه‌اندازی شده و امیدواریم در 13 استان شهر تهران با همکاری دادگستری این مراکز راه‌اندازی شوند طبق قانون دادگستری باید مراکز مشاوره‌ای ایجاد کند اما طبق دستورالعمل جدید در آینده مراکز ایجاد شده از سوی بهزیستی به رسمیت شناخته خواهد شدو از سوی قوه قضائیه برایشان مجوز صادر می‌شود پس نگران تعطیلی خود نباشند.

معاون پیشگیری از وقوع  جرم قوه قضائیه گفت: طلاق امر خوبی نیست اما غیر قابل انکار است برخی پیوندها اشتباه صورت می‌گیرد، برخی نباید ازدواج کنند چرا که اختلال شخصیتی داشته یا معتاد هستند و  ازدواج‌شان از ابتدا اشکال داشته بنابر این اگر تلاش کنیم این افراد سر زندگی مشترک‌شان بمانند ظلم کرده‌ایم.

وی گفت:‌در بحث مشاوره کنترل و کاهش طلاق ما مداخله مستقیم نخواهیم داشت و فقط از طریق ستاد به حل مشکل کمک می‌کنیم.

الفت گفت: 40 درصد دعاوی خانوادگی در استان تهران رخ می‌دهند که 30 درصد آنها را می‌توان با مراکز مشاوره کاهش داد.

منبع: فارس
برچسب ها: طلاق ، مشاورزه ، ازدواج
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین